بستری‌های مربوط به کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان صعودی است


بستری‌های مربوط به کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان صعودی است

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بستری‌های مربوط به بیماری کرونا و افراد مشکوک به این بیماری در استان همچنان صعودی است که باید برای جلوگیری از این روند باید اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه اجرا شود.

علی احمد آقاپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۷۹۴ نفر رسیده که از این تعداد ۴۷۰ نفر مشکوک و ۳۲۴ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۷۷ نفر بوده که از این تعداد، ۴۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

وی با اشاره به افزایش ۱۹ نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به یک‌هزار و ۶۴ نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت بسیار خطرناک ایجاد شده در ارومیه گفت: سه نفر از ۱۶ فوتی ۲۴ ساعت گذشته در استان مربوط به ارومیه است.

آقاپور افزود: علاوه بر آن، در این مدت سه نفر در میاندوآب، سه نفر در شاهین‌دژ، سه نفر در نقده، ۲ نفر در سلماس، ۲ نفر در مهاباد و یک نفر در هر یک از شهرستان های خوی، سردشت و شوط جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده اند.

آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از پر بودن تخت های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان خبر داده بود.

تاکنون حدود ۳۴ میلیون نفر در دنیا و بیش از ۴۵۷ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از مجموع یک میلیون و ۱۵ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز ۲.۶ درصد مربوط به ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...