نمایش‌های مضحک و دروغ‌های تکراری نتانیاهو کی تمام می‌شود؟


نمایش‌های مضحک و دروغ‌های تکراری نتانیاهو کی تمام می‌شود؟

تهران- ایرنا- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با نمایش‌های مضحک و دروغ‌های تکراری نقش مخربی در صلح و امنیت بین المللی داشته است. او با تردستی و خیمه شب بازی توانسته در قدرت داخلی حضور داشته باشد و معلوم نیست دنیا باید تا کی چنین پدیده نامیمونی را تحمل کند.

رژیم صهیونیستی هر چند در تمام دوران حیات نامشروع خود زیر چتر حمایتی قدرت‌های بزرگ قرار داشته است و در سایه این حمایت‌ها و چشم پوشی‌آنان از جنایات صهیونیست‌ها ملت فلسطین را در معرض انواع فشارها قرار داده است، اما دوران حضور ترامپ در کاخ سفید در تاریخ عمر این رژیم باید ثبت شود. حمایت‌های بی قید و شرط ترامپ از تجاوزگری‌های این رژیم و اجبار و الزام برخی دولت‌های منطقه به آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی از ‌آخرین الطاف ترامپ به نتانیاهو به شمار می‌رود.

با این حال و در شرایطی که ترامپ در انتخابات آمریکا وضعیت متزلزلی دارد، لابی صهیونیست‌ها و البته نتانیاهو تلاش‌های خود را برای استفاده از فرصت باقیمانده حضور ترامپ در کاخ سفید دو چندان کرده‌اند تا از این فرصت نهایت استفاده را کرده باشند. از همین روست که می‌بینیم هزیان‌گویی‌های نتانیاهو علیه ایران وارد فاز جدیدی شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز ۸ مهر، در جریان سخنرانی مجازی برای آیینی‌ در گورستان نظامیان اسرائیلی در سالروز جنگ سال ۱۹۷۳ میان اسرائیل و کشورهای عرب، «جنگ یوم کیپور» مدعی شد که گزینه حمله پیش‌دستانه این رژیم به ایران هنوز بر روی میز است. او در این مراسم گفت: «اگر قبل از شروع جنگ آن سال، اقدام به حمله پیش‌دستانه کرده بودیم، جنگ یوم کیپور سمت و سوی کاملا متفاوتی به خود می‌گرفت.»

بنیامین نتانیاهو گفت که می‌داند حمله پیش‌دستانه کاری بسیار سخت است اما نظر به گرفتن عبرت از جنگ سال ۱۹۷۳، اسرائیل آموخته که باید برای محافظت از خود هر کاری انجام دهد و در این ارتباط یک حمله پیش‌دستانه را بعید نمی‌داند.

نتانیاهو در اظهاراتی متکبرانه مدعی شد: «نیروی اسرائیل در قدرت نظامی آن نهفته است. قدرتی که صلح با اردن، مصر، توافق با امارات و بحرین را به ارمغان آورد. این قدرتی است که موجب صلح با کشورهای دیگر می‌شود. این قدرت و تداوم آن به ما فرصت خواهد داد تا بحران کرونا را نیز مدیریت کنیم.»

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان عملا دست‌های خود را به نشان تسلیم بالا برد و با پیغام و سفارشهای کشورهای طرفدار خود توانست خود را از مهلکه لبنان نجات دهد. هر چند نتانیاهو و سران این رژیم جعلی در وعده‌های صادق سید حسن نصرالله شک و تردیدی ندارند، با این حال به نظر می‌رسد گذشت زمان باعث فراموشی و نسیان نتانیاهو شده که هر از گاهی قدرت نظامی خود را به رخ می‌کشد و می‌گوید که نیروی اسرائیل در قدرت نظامی آن نهفته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای سیاست هراس افکنی از قدرت ایران و با هدف فرافکنی از مشکلات داخلی در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت با امضای برجام و برداشته شدن تحریم‌های ایران، قدرت‌های جهانی «قفس ببر» را گشودند.

نتانیاهو روز سه‌شنبه و در آخرین روز نشست های هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در عین حال از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام قدردانی کرد و با این ادعای تکراری و دروغین که «ایران در صدد دستیابی به سلاح هسته ای است» از سازمان ملل متحد که تاکنون به ادعاها و اتهام‌های او علیه برنامه صلح‌آمیزهسته ای ایران اعتنایی نکرده است، انتقاد و شورای امنیت را هم به دلیل مخالفت با اقدامات ضد ایرانی دولت ترامپ به شدت سرزنش کرد.

در واکنش به این اظهارات، سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی، ‌این اظهارات را پرده‌ای دیگر از سلسله نمایش‌های خیمه شب بازی دانست که از ذهن توطئه‌گر وی و کارزار ضد اطلاعاتی سازمان‌های جاسوسی این رژیم نشات می‌گیرد.

خطیب زاده افزود: نخست وزیر رژیم جعلی، اشغالگر و کودک کش صهیونیستی با استفاده از تریبون مجامع بین‌المللی، همچنان به دروغگویی ادامه می‌دهد و با نمایش‌های مضحک تلاش می‌کند افکار عمومی و مجامع جهانی را فریب دهد تا مانع محاکمه سران جنایتکار این رژیم در دادگاه های بین‌المللی شود.

وی با اشاره به ماهیت اشغالگری، خدعه و نژاد پرستی این رژیم و با توجه به در اختیار داشتن صدها کلاهک هسته‌ای، رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید جهانی برای صلح و امنیت دانست.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد مسئول در این زمینه بارها و بارها به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اذعان کرده و شرکای برجام و اعضای شورای امنیت در نشست‌های اخیر این نهاد حافظ صلح و امنیت بین المللی بر ضرورت توافق برجام به عنوان یک مکانیسم مهم در نظام عدم اشاعه تاکید کردند.

واقعیت این است که دنیا آن طور که باید و شاید نقش مخرب نتانیاهو در صلح و امنیت بین الملل را جدی نگرفته و با وجود علم و اذعان به نقش مخرب نتانیاهو حاضر نشده اقدام جدی در مقابل خیره سری‌های وی بردارد.

نتانیاهو عامل تنش و تفرقه و درگیری در جامعه جهانی است و با هوچی‌گری به دنبال فریب افکار عمومی داخلی و جلب حمایت‌های آمریکاست. در این بین ترامپ در دوران حضور در کاخ سفید به دلیل کم بهره بودن از علم و دانش دیپلماسی و واقعیات مناسبات بین الملل تبدیل به بازیچه لابی‌های صهیونیستی شد و حتی منافع آمریکا را قربانی خواسته‌های این لابی کرد.

حالا به نظر می‌رسد نتانیاهو تلاش‌های خود را برای استفاده از فرصت باقیمانده حضور ترامپ در کاخ سفید بیشتر کرده است و تلاش می‌کند آسیب‌های بیشتری به صلح و امنیت بین المللی بزند. تا کمتر از دو ماه بعد نتایج انتخابات ‌آمریکا روشن خواهد شد. بعید نیست نتانیاهو در این مدت مرتکب خیره‌سری بیشتری شده و نمایش‌های مضحک دیگری را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

شاید بهتر باشد همانطور که جو بایدن شب گذشته در نخستین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ جمله "آیا خفه خواهی شد" را خطاب به ترامپ به کار برد، جامعه جهانی هم از این عبارت برای نتانیاهو استفاده کند تا دنیا در آرامش و آسایش بیشتری باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا