38 مدرسه‌ در لرستان با اجرای طرح آجر به آجر ساخته می‌شود


38 مدرسه‌ در لرستان با اجرای طرح آجر به آجر ساخته می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا_ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: با اجرای طرح آجر به آجر 38 واحد آموزشی با ظرفیت 138 کلاس درس در استان ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا امیر غفوری نژاد روز چهارشنبه در آیین بهره برداری مدرسه ۶ کلاسه روستای بنک آباد دورود اظهار داشت: هم اکنون نوسازی مدارس ۱۴ مدرسه درقالب ۵۵ کلاس درس و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان را در شهرستان دورود در دست ساخت دارد و در شش ماه گذشته نیز ۵پنج واحد آموزشی را در قالب ۲۰ کلاس درس و با اعتبار ۹ میلیارد تومان را تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش منطقه قرار داده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۰ قرارداد در قالب ۲۷۳ کلاس درس و با اعتبار کلی ۲۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده ایم که در نوع خود و با توجه به شرایط اقتصادی موجود ، کار بسیار بزرگ و خارق العاده ای می باشد.
وی افزود: در این مدت ۴۱ مدرسه جدیدالاحداث را در قالب ۱۱۸ کلاس درس با اعتبار کلی ۳۱ میلیارد تومان تحویل آموزش قرار دهیم که تعداد قابل توجهی از این پروژه ها توسط خیرین مدرسه ساز ، احداث شده است.

غفوری نژاد افزود : از ابتدای سال ۹۹ از ردیف اعتبارات خیرین و طرح آجر به آجر ، ساخت ۳۸ واحد آموزشی با ۱۳۸ کلاس درس و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در استان تعریف شده است.

وی با اشاره به اعتبارات استانی ، اظهار داشت : متاسفانه در بخش اعتبارات استانی وضعیت مناسبی نداریم اما با تمام کاستی ها و کمبود اعتبار ، برای تعمیر مدارس استان توانسته ایم بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم که سهم شهرستان دورد ۱۶ درصد این اعتبارات یعنی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می باشد.

در ادامه این مراسم کیف و دیگر لوازم التحریر خیر مدرسه ساز جابر انصاری به دانش آموزان اهدا شد.

مدرسه ۶ کلاسه روستای بنک آباد دورود با زیر بنای آموزشی یکهزار و ۱۲۵ متر مربع با صرف اعتبار چهار میلیارد تومان و با مشارکت دکتر محمدرضا جابر انصاری احداث شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...