کاشت گل نرگس در 15 هکتار از اراضی کازرون آغاز شد


کاشت گل نرگس در 15 هکتار از اراضی کازرون آغاز شد

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: کاشت گل نرگس در سطح 15 هکتار از اراضی منطقه جره و بالاده از توابع این شهرستان آغاز شده که این رقم در مقایسه با سال 98 بیانگر 10 درصد افزایش است.

حمید رشیدی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با احتساب این میزان کاشت گل نرگس در سال ۹۹، هم اینک بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت این گل اختصاص داده شده است.

وی افزود: بخش جره و بالاده با ۱۲۰ هکتار سطح زیر کشت، بزرگترین نرگس زارهای دیم شهرستان کازرون را از آن خود کرده است و این شهرستان با تولید سالیانه ۵۳ میلیون شاخه گل، رتبه دوم تولید گل نرگس در استان فارس را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: ارقام شهلا، ۶ پر و معمولی از انواع گل نرگس در کازرون است که مرغوب‌ترین و بازار پسندترین نوع آنها رقم شهلاست.
رشیدی، با اشاره به اینکه نیاز به آب کم، مقاومت در برابر خشکی، ایجاد جاذبه برای گردشگران و همچنین اشتغالزایی از مزایای مهم این گیاه دارویی است، بیان داشت: همه ساله کشت این گیاه از اوایل مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان همین ماه ادامه دارد و زمان برداشت این گل در کازرون در صورت مساعد بودن شرایط جوی، در نیمه نخست دی‌ماه شروع می شود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

گل نرگس، گیاهی پیازدار و از تیره نرگس با گل سفید و جام فرعی زرد است. گیاه نرگس دارای آلکالویید متنوعی است که خواص ضد توموری و ضد ‏ویروسی دارد و از مواد موجود در این گیاه برای تهیه داروهای ضد آلزایمر (فراموشی) استفاده می‌شود.‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد