روزانه 12 میلیون لیتر فراورده نفتی در خراسان رضوی توزیع می‌شود


روزانه 12 میلیون لیتر فراورده نفتی در خراسان رضوی توزیع می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: روزانه 12 میلیون لیتر فراورده نفتی در این استان توزیع می‌شود که از این میزان 500 هزار لیتر نفت سفید در روستاهای فاقد لوله کشی گاز توزیع می‌گردد.

علی اصغر اصغری روز چهارشنبه در شصت و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود: روزانه پنج میلیون لیتر بنزین در این استان توزیع می‌شود که سه میلیون لیتر آن در شهرستان مشهد است در حالی که قبل از شیوع کرونا روزانه تا هشت میلیون لیتر بنزین در این استان توزیع می‌شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۷۰ جایگاه سی.ان.جی در این استان فعال است که روزانه ۲ میلیون مترمکعب گاز توزیع می‌کند و تاکنون خللی در این زمینه پیش نیامده است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: توزیع الکترونیکی نفت سفید و جمع آوری کوپن نیز در راستای ایجاد دولت الکترونیک و تصمیم ملی برای پیشگیری از قاچاق سوخت و کوتاه کردن دست دلالان اجرایی شده است.

وی افزود: در سیستم قبلی کوپن‌ها خرید و فروش می‌شد و دست دلالان برای سوء استفاده باز بود اما اکنون اغلب روستاییان برای دریافت سهمیه خود مشکلی ندارند و تعداد اندکی مانده‌اند که مشکلات آنها در دست بررسی است و از ۵۰ هزار خانوار فاقد گاز در این استان بیش از ۴۹ هزار خانوار در این سامانه الکترونیکی ثبت نام کرده‌اند.

اصغری ادامه داد: توزیع گاز مایع سیلندری نیز در دست پنچ شرکت است که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آنها تصمیم گیری می‌کند و ما فقط روزانه ۲۰۰ هزار لیتر خوراک آنها را تامین می‌کنیم.

وی گفت: با الکترونیکی شدن توزیع فراورده‌های نفتی جلو سوء استفاده در توزیع آنها گرفته می‌شود لذا دلالان و سوء استفاده کنندگان راضی به اجرای این طرح نیستند و در اجرای آن سنگ اندازی می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی افزود: در بخش کشاورزی نیز اصرار به پلاک گذاری تراکتورها داریم با این حال بر حسب گزارش اداره کشاورزی و سطح زیرکشت برای تراکتورها سهمیه گازوییل یارانه‌ای اختصاص می‌دهیم و سهیمیه تراکتورهایی که وجود خارجی نداشته‌اند قطع شده است.

رحیم رحیمی، معاون اداره کل غله استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: امسال ۴۳۷ هزار و ۶۸۵ تن گندم به ارزش حدود ۱۱ میلیارد ریال توسط ۵۳ مرکز خرید از کشاورزان استان خریداری شده که تقریبا همه مبالغ آن پرداخت شده و علاوه بر آن حدود ۹ هزار تن کلزا نیز از کشاورزان استان خریداری و مبالغ آن پرداخت شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز گفت: به دلیل عدم برخورداری همه روستاهای استان از امکانات اینترنتی برخی روستاییان با اجرای توزیع الکترونیکی فراورده‌های نفتی با مشکل مواجه شده‌اند.

عبدالله دهقان افزود: در برخی مناطق نیز ازدحام مردم برای دریافت کارت الکترونیکی خطر ابتلای آنان به کرونا را افزایش داده است که در این زمینه باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط