امنیت غذایی نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد


امنیت غذایی نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد

گناباد- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار خواف گفت: سلامت و امنیت غذایی و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 دارد.

حسین اسدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خواف افزود: توجه به تغذیه مناسب و صحیح در شرایطی که جامعه با بیماری کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می کند از اصول مهم پیشگیری به شمار می‌رود و باید مورد توجه مردم و خانواده ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: در کنار فاصله‌گذاری اجتماعی، می‌توان با رژیم غذایی مناسب و مغذی و تقویت مناسب سیستم ایمنی بدن از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار خواف گفت: برخی کارشناسان تغذیه بر این باورند که علایم مهم و اولیه بیماری کووید ۱۹ مشابه آنفلوآنزای فصلی شامل سرفه، ضعف، درد، تنگی نفس، کاهش یا از بین رفتن قوه بویایی و چشایی است و یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری و تقویت بدن تغذیه مناسب است.

وی افزود: براساس یکی از تحقیقاتی که در زمینه ارتباط سوء تغذیه با بیماری کووید ۱۹ انجام گرفته، مشخص شده است بیماران بستری هنگام ورود به بیمارستان دچار سوء تغذیه بوده‌اند که این امر بر افزایش هزینه‌های درمان تاثیر مستقیم دارد و بر این اساس بسیاری از افراد سالخورده مبتلا به کووید۱۹ دچار سوء تغذیه هستند و درمان آنان در طول دوران بیماری نیازمند حمایت بیشتر تغذیه‌ای است.

اسدی ادامه داد: امنیت غذایی از ضرورتهای مهم جامعه و ارکان مهم سلامت محسوب می شود و اصلاح الگوی مصرف مهمترین راهکار رسیدن به آن به شمار می رود و اصلاح الگوی مصرف و توجه خانواده ها به تغذیه صحیح اقدام اساسی برای جلوگیری و پیشگیری از بیماریها و به خصوص بیماری کووید ۱۹ است.

وی گفت: بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت باید توسط مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان اجرایی شود.

بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت شامل بخشهای مراقتهای بهداشتی، ایمنی و سلامت محیط کار می‌باشد که در دولت تدبیر و امید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شده است.

در این راستا دستگاه‌های اجرایـی مکلفنـد نـسبت بـه اجـرای برنامـه عملیاتی در زمینه بهبود وضعیت سلامت کارکنان خـود بـر اسـاس بـسته پایـه خدمات سلامت کارکنان دولت اقدام کنند و هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد خـود را بـه دبیرخانـه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند