هشت میلیون یورو مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان شمالی صادر شد 


هشت میلیون یورو مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان شمالی صادر شد 

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: امسال مجوز سرمایه‎‌گذاری خارجی به مبلغ هشت میلیون یورو برای طرح فرآوری سنگ‌های تزئینی در بجنورد مصوب و صادر شده است.

حسن پارسی پور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی، اقدامات خوبی در استان برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام شده است و تلاش داریم تا با فراهم کردن شرایط برای بخش خصوصی رونق و جهش اقتصادی در استان محقق شود.

وی افزود: دولت توجه ویژه ای به بخش خصوصی دارد، البته در این شرایط تنها راه حل مشکلات اقتصادی، ورود بخش خصوصی است، در این زمینه با راه اندازی درگاه سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی، ۶۹ مجوز بی نام در بخش های مختلف اقتصادی استان صادر شده است.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: صدور مجوز بی نام بدان معنا است که سرمایه گذار بخش خصوصی می تواند بدون طی مراحل مختلف اداری راحت وارد عرصه سرمایه گذاری شود.

پارسی پور درباره اقدامات اقتصادی انجام شده در استان در سال های اخیر گفت: انعقاد ۱۴ تفاهم نامه با سازمان ها، نهادها و شرکت ها در سفر دولت به استان با اعتبار ۱۰۵ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال، ۶۳۸ میلیون دلار، ۱۵۴ میلیون یورو و ۹۱ میلیون درهم از جمله اقدامات مهمی است که می تواند سبب شکوفایی اقتصاد باشد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی در روستاها گفت: خراسان شمالی، استان روستایی است و ۴۴ درصد از مردم استان در مناطق روستایی سکونت دارند از این رو توسعه این مناطق از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: ساخت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در مناطق روستایی استان در دست پیگیری است که می تواند سبب توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان باشد.

وی با بیان اینکه این اقدام با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و با محوریت بسیج سازندگی انجام می شود خاطرنشان کرد: تاکنون محل اجرای این طرح در هزار مکان روستایی بازدید شده و تاییدیه فنی اخذ و آماده سرمایه گذاری است.

پارسی پور، تصویب الحاق فرودگاه بجنورد به منطقه ویژه اقتصادی، انعقاد تفاهم نامه ایجاد پنج ناحیه صنعتی در پیش قلعه، غلامان، صفی آباد، خرق و جرگلان و پیگیری راه ­اندازی را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در استان عنوان کرد.

وی در باره پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی در استان گفت: خراسان شمالی، استان کشاورزی است و بخش زیادی از اشتغال استان در این بخش است از این رو تلاش داریم تا بسته به ظرفیت ها در هر شهرستان، طرح های اقتصادی اجرایی شود.

وی گفت: در شهرستان اسفراین طرح توسعه کشت گیاهان دارویی، گردشگری عشایری و توسعه کشت گلخانه ای گیاه آلوورا مصوب شده است و در شهرستان شیروان هم طرح گردشگری عشایری و مرز و نیز طرح اصلاح نژاد دام سبک در دست پیگیری است.

پارسی پور خاطرنشان کرد: در شهرستان مرزی راز و جرگلان با توجه به توان و علاقه مردم به صنعت پرورش کرم ابریشم، طرح احیای نوغانداری در دستور کار است، همچنین طرح اصلاح نژاد اسب اصیل ترکمن هم به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی مصوب شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات در صنعت نوغانداری در شهرستان راز و جرگلان، کامل نبودن زنجیره تولید پیله تر است در این زمینه تلاش داریم تا در قالب طرح اقتصاد مقاومتی زیر ساخت های زنجیره ارزش فرش دستباف در این شهرستان ایجاد شود.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی خراسان شمالی اظهار داشت: در شهرستان فاروج هم برای تکمیل زنجیره تولید زعفران و زنجیره تولید انگور طرح هایی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که در دست پیگیری است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات