بازارچه‌های دائمی خراسان شمالی 13میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار گرفت


بازارچه‌های دائمی خراسان شمالی 13میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار گرفت

بجنورد- ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی استان که در مرحله تحویل زمین است 13 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار گرفت.

محمدرضا قهرمانیان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارچه های دائمی در ورودی های بجنورد از سمت آشخانه و فاروج ساخته می‌شود.

وی افزود: فاز اول این بازارچه ها شامل ساخت هشت غرفه در بجنورد و سه غرفه در فاروج است و تلاش می شود تا یک سال آینده این پروژه ها به پایان برسد.

وی گفت: اعتبار ساخت این پروژه ها مستمر و پیش بینی ما برای سال آینده نیز دریافت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار است.

وی افزود: هم اکنون تنها مرکز دائمی فروش و نمایش صنایع دستی خراسان شمالی بنای تاریخی حسینیه جاجرمی های بجنورد است که به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: ایجاد بازارچه های دائمی در خراسان شمالی یکی از خواست های فعالان این عرصه است و با توجه به این که در این استان بیش از ۱۵هزار صنعتگر در رشته های مختلف صنایع دستی فعالیت می کنند ایجاد این بازارچه ها می تواند نقش موثری در عرضه صنایع دستی ایفا کند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کارگاه صنایع‌دستی نیز با ۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاد و با راه‌اندازی این کارگاه‌ها برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

هم اکنون خراسان شمالی ۶۱ رشته زنده و فعال صنایع دستی دارد و ۱۵هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید این صنایع فعالیت می کنند.

قالیچه و پشتی ترکمنی، گلیم، سفره کردی و جاجیم، چادرشب ابریشمی، کلاه کرکی و چارق دوزی از مهم ترین صنایع دستی استان محسوب می شود.
خراسان شمالی بیش از ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد آن در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!