آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا از 10 مهر بین جامعه هدف بهزیستی


آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا از 10 مهر بین جامعه هدف بهزیستی

معاون توانبخشی بهزیستی فارس گفت: توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا بین جامعه هدف و تحت پوشش بهزیستی استان از ١٠ مهر آغاز خواهد شد.

حمید گودرزی چهارشنبه ٩ مهرماه در جمع خبرنگاران، گفت: توزیع واکسن برای ٣ هزار نفر در بهزیستی استان فارس پیش‌بینی شده است که فردا و در اولین بخش، ۱۲۰۰ کودک تحت مراقبت در شیرخوارگاه و کادر درمانی و بهداشتی بهزیستی تحت پوشش تزریق این واکسن قرار می‌گیرند.

معاون بهزیستی استان فارس با اشاره به وجود ٤٦٠ هزار سالمند در این استان، رتبه فارس به لحاظ نرخ سالمندی را دوم کشور اعلام و اضافه کرد: ٥٦ هزار نفر از کل جامعه سالمندی فارس تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

گودرزی به رونمایی نمادین کارت منزلت که با تلاش چهار ساله سازمان بهزیستی، شهرداری و شورای شهر شیراز به سرانجام رسیده است هم اشاره و بیان کرد: کارت منزلت سالمندان برای نخستین بار در کشور، عصر امروز چهارشنبه در شیراز رونمایی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای ۱۸۳ هزار نفر کارت سالمند صادر شده است، گفت: سالمندان از این پس از خدمات رفاهی، حمایتی و ورزشی در قالب بلیط‌های رایگان و نیم بهاء برخوردار خواهند شد.

او ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در شورای سالمندان به تدریج این طرح در سایر شهرستان‌های فارس و در فاز دوم استان‌های دیگر اجرایی خواهد شد.

معاون توانبخشی بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹۴ هزار سالمنددر استان داریم و این کارت شامل سالمندان بالای ۶۰ سال می‌شود.

گودرزی همچنین با تاکید بر اینکه بهزیستی تنها یکی از سازمان‌های متولی سالمندی است نه تنها متولی، یادآور شد: شورایی تحت عنوان شورای سالمندی به ریاست استاندار برای ارائه خدمات به سالمندان تشکیل شده است.

او گفت: سالمندان در شمار افرادی هستند که زمانی صاحب قدرت و نفوذ بودند و امروز به خیل جامعه سالمندی پیوسته‌اند که ضروری است حمایت‌های مالی، اقتصادی و حقوقی آنها را مدنظر قرار دهیم.

معاون توانبخشی بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه قانونی دال بر حقوق سالمندان وجود نداشت اما فارس در این زمینه پیشرو بوده و در شوای سالمندی استان مصوبه‌ای در این خصوص تصویب و به مجلس ارائه شده و امید است به زودی به قانون تبدیل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟