نرخ مصوب تخم مرغ در بازار اصفهان 14500 تومان است


نرخ مصوب تخم مرغ در بازار اصفهان 14500 تومان است

اصفهان- ایرنا- معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: نرخ مصوب تخم مرغ برای مصرف‌کنندگان 14 هزار و 500 تومان است که اکنون با نوسان قیمت به 16 هزار تومان می‌رسد.

اسماعیل نادری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سالن جلسات استانداری در گفت و با ایرنا افزود: در این جلسه درباره قیمت و کنترل آن و نحوه توزیع تخم مرغ در بازار تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: در نهایت مقرر شد فراوانی تخم مرغ در سطح عرضه حفظ شود و تولیدکنندگان با ۱۰ درصد نوسان قیمت مصوب تنظیم بازار تا تعیین تکلیف نهاده عرضه کنند تا مشکلی در سطح عرضه به وجود نیاید.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: قیمت تخم مرغ در بازار اصفهان نسبت به ماه‌ گذشته کاهش یافته و به قیمت مصوب نزدیک می‌شویم.

نادری گفت: در راستای اقلام مورد نیاز کامیونداران به ویژه لاستیک مقرر شد لاستیک موجود با ارز ۴۲۰۰ تومان زیرنظر اداره راهداری و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه مربوطه به صورت عادلانه توزیع شود.

وی اضافه کرد: همچنین بحث توزیع روغن کامیون‌ها مقرر شد بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف ورود کرده و تمام توزیع کنندگان روغن اعم از دیزل و بنزینی موظف هستند برابر روغن تحویلی که در سامانه جامع تجارت تحویل گرفتند در اختیار رانندگان قرار دهند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهارکرد: اگر بازرسان ما حین بازرسی عدم و یا امتناع از عرضه را مشاهده کنند برابر قانون و مقررات برخورد کنند. هشت هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

صادرات طلا از اصفهان به ۲۰ میلیون دلار رسید

همچنین نادری درباره برگزاری جلسه کارگروه توسعه صادرات افزود: مقرر شد جلسات کارگروه به صورت منظم تا پایان سال برگزار شود و انجمن صادرکنندگان استان مشکلات را احصا کنند.

وی بیان کرد: همچنین تمام دستگاه‌ها با تمام توان در رفع مشکلات صادرکنندگان اقدام کنند و مشکلات ملی به پایتخت ارجاع داده شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه صادرات به منطقه اورآسیا مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به تفاهمنامه بین ایران و اورآسیا امیدواریم نتایج بررسی‌های کارشناسی و مصوبات در این حوزه و میزان صادرات و مشکلات در جلسه آینده اخذ شود.

وی اضافه کرد: همچنین در جلسات آینده دلیل افت صادرات در بخش‌های مختلف و نقاط قوت و ضعف بررسی می‌شود تا با کمک صادرکنندگان و اعضای کارگروه مشکلات را برطرف کنیم.

نادری درباره مشکلات صادرکنندگان طلا و جواهر بیان کرد: استان اصفهان از گذشته تا به امروز یکی از قطب‌های صادرات طلا بوده اما متاسفانه طی سال‌های اخیر به واسطه قوانین دست و پاگیر صادرات طلا به شدت کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد کمیته کارشناسی متشکل از صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا جلسه آینده مشکلات و پیشنهادات را ارایه کنند تا در سطح ملی در این خصوص تصمیم گیری و مشکل صادرات طلا برطرف شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه اصفهان بزرگترین صادرکننده طلا در کشور است اظهارکرد: در گذشته سالانه ۷۰۰ میلیون دلار طلا از استان اصفهان صادر می‌شد که در زمان حاضر این میزان به ۲۰ میلیون دلار رسیده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک