چرا برخی‌ها هنگام استفاده از ماسک دچار التهاب حلق می‌شوند؟


چرا برخی‌ها هنگام استفاده از ماسک دچار التهاب حلق می‌شوند؟

برخی از افراد هنگام استفاده از ماسک احساس سوزش و التهاب در حلق خود می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا استفاده از ماسک را رها کنند.

چرا برخی‌ها هنگام استفاده از ماسک دچار التهاب حلق می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زدن ماسک می‌تواند به میزان ۵۰ درصد از خطر ابتلا به ویروس کرونا بکاهد، از این رو از مردم خواسته می‌شود تا پیش از خروج از خانه‌های خود حتما ماسک بزنند.
با این وجود، بسیاری از افراد به دلیل استفاده از ماسک از ظهور جوش، استرس و ایجاد التهاب در حلق خود شکوه می‌کنند. همه ما می‌دانیم که برای حفظ سلامت خود باید بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنیم، اما اکثر ما فراموش می‌کنیم که باید به طور مرتب ماسک‌های خود را بشوییم یا تعویض کنیم که به تبع آن میکروب‌ها و باکتری‌ها روی ماسک انباشته می‌شوند.
براین اساس عدم تعویض یا شستشوی ماسک باعث تجمع انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها، گرد و غبار و مواد حساسیت زا بر روی ماسک و در نتیجه ایجاد التهاب و تحریک در حلق می‌شود.بیشتر بخوانید
ماسک، وسیله تزئینی یا بهداشتی/ استفاده نامناسب از ماسک چه خطراتی به همراه دارد؟

به گفته کارشناسان اهمیت شستشو و یا تعویض ماسک به هیچ وجه کمتر از اهمیت شستشوی دستان نیست؛ بنابراین باید پس از هر بار استفاده ماسک را با آب گرم و صابون شستشو داده و زیر تابش مستقیم خورشید قرار دهیم تا پیش از استفاده مجدد به خوبی خشک شود. علاوه براین باید از دست زدن به ماسک هنگام استفاده پرهیز کنیم و قبل و بعد از قرار دادن آن بر روی دهان و بینی حتما دست‌هایمان را به خوبی با آب و صابون شستشو دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403