نخستین همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد


نخستین همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد

نخستین همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر با حضور رئیس بنیاد در سالن عرفان بنیاد به‌صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد.

نخستین همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سعید اوحدی در این همایش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس، گفت: تقارن بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس یا به عبارتی اربعین دفاع مقدس با ایام صفر و اربعین سیدالشهدا (ع) و یاران او، فرصت خوبی هم در کشور و هم در بنیاد فراهم کرد که با نگاه عمیق‌تری به ظرفیت‌های دفاع مقدس و آن اتفاقات بزرگ و مهم تاریخی که هیچ‌گاه سابقه مثل آن را نداشتیم، توجه کنیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به فشار همه‌جانبه دشمن به کشور در سال‌های اخیر، اظهار کرد: فشار‌هایی که امروز از طرف دشمن به ملت ما تحمیل می‌شود؛ بی‌سابقه است و در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی هستیم. امروز ۳۶۰ رسانه فارسی زبان، امید و فرهنگ و روان ملت ما را هدف قرار داده‌اند و هدف همه آن‌ها هم این است که سّد راه حرکت و جریان انقلابی شوند که به دست معمار کبیر انقلاب و جانشین خلف ایشان مقام معظم رهبری و به پشتیبانی خون شهدا و ایثارگران بارور شد.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا، جریانی به عظمت دفاع مقدس ما در طول تاریخ سابقه نداشته است، اضافه کرد: امروز افتخار می‌کنیم که کلام جمهوری اسلامی ایران در دنیا تعیین‌کننده است و هیچ تصمیمی در منطقه بدون نظر و نگاه جمهوری اسلامی ایران گرفته نمی‌شود؛ که این برکت و عزتی است که شهدای ما در دفاع مقدس و جانبازان، آزادگان و ایثارگران در این چهل سال به ملت ما هدیه دادند.
اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاورد‌های علمی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های بعد از دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: افتخار می‌کنیم که به برکت دفاع مقدس و به استناد آمار‌های سازمان‌های جهانی در حوزه علمی و نانوتکنولوژی در رتبه پنجم دنیا و بالاتر از خیلی از کشور‌های پیشرفته اروپایی ایستاده‌ایم.
وی در ادامه ضمن اشاره به پیشرفت‌های نظامی و موشکی و پزشکی کشور در سال‌های اخیر، عنوان کرد: در هیچ مکتبی در عالم خلقت، به اندازه اسلام به جایگاه و موضوع علم و مسیر مستمر علم‌آموزی تأکید و توجه نشده است. امروز هم ما شاهد یک پشتوانه عظیم علمی در بین فرزندان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستیم که ادامه دهنده همان راهی هستند که شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس پیمودند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: حضور در جلسات تشکل‌های ایثارگری و نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، از آن جلساتی است که انسان احساس غرور می‌کند. تصمیم ما بر این است که برای دیده شدن گوشه‌ای از تلاش این عزیزان، امسال حتماً نمایشگاهی از دست‌آورد‌های نخبگان شاهد و ایثارگر در سطح سراسر کشور داشته باشیم.
اوحدی تشکل‌های نخبگان ایثارگر را یک ثروت و گنجینه برای بنیاد و کل کشور خواند و افزود: خداوند این عظمت و ثروت را در اختیار ما قرار داده است و شاید تا به امروز از این گنجینه عظیم غافل بوده‌ایم. این عزیزان سرمایه‌های مملکت هستند و بنیاد حتماً باید یک راهبرد قطعی درباره آن‌ها داشته باشد؛ بنابراین قطعاً باید سرفصلی با عنوان نخبگان شاهد و ایثارگر در برنامه‌های بنیاد، بودجه سال ۱۴۰۰ و احکام برنامه هفتم تعریف و تبیین شود.
در پایان این نشست از سه نخبه برتر ایثارگر، دکتر محمدصالح صدوقی، فرزند شهید محمد صدوقی، دکتر پروین علیپور همسر جانباز عباس رجایی و دکتر فرشته ستاریان، فرزند جانباز اصغر ستاریان تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت