موضع‌گیری‌های خیانت‌آمیز برخی حکام عرب زودگذر است


موضع‌گیری‌های خیانت‌آمیز برخی حکام عرب زودگذر است

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل فلسطین گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک پروژه است. اما ما باید بدانیم که هیچ تغییری در معادلات منطقه‌ای رخ نداده و همه این تحولات و موضع‌گیری‌های خیانت آمیز زودگذر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، چهارمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید «محمد الدره» روز چهارشنبه با حضور اندیشمندان، فعالان حوزه فلسطین در سالن همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران آغاز شد.

حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا در این نشست اظهارداشت: عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم اشغالگر یک نوع امتیازی انتخاباتی برای ترامپ است تا او بتواند سیاست داخلی کشورش را نسبت به آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد، اقناع کند.

وی افزود: اما سیاست اینگونه نیست، آشکارسازی رابطه میان امارات و بحرین و رژیم صهیونیستی رخ داده اما در عرصه عمل و در منطقه اتفاق خاصی رخ نداده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تحولات در نظام بین الملل گفت: در حال حاضر آمریکا در مقابل چین به چالش خورده است. خیلی‌ها پیش‌بینی کرده بودند چین تا ۲۰۲۴ به تولید ناخالص ملی آمریکا دست یابد اما حالا و با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و افول آمریکا این زمان کوتاه‌تر شده است.

رویوران افزود: آنچه در عرصه منطقه رخ داده یک پروژه است. این پروژه با بحرین و امارات و سودان و ... شروع شده تا دل ما (مسلمانان) را خالی کنند اما ما باید بدانیم که هیچ تغییری در معادلات منطقه‌ای رخ نداده و همه این تحولات و موضع‌گیری‌های خیانت آمیز زودگذر خواهد بود.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: مردم منطقه همانند مردم مصر این موضوع را قبول نمی‌کنند. همانطور که مردم طی سال‌های گذشته یک بار به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره حمله کردند و مخالفت عمیق خود را با این موضوع نشان دادند.

همچنین در این مراسم حسین کنعانی مقدم ضمن گرامیداشت یاد شهدای والا مقام مدافع حرم و مقاومت منطقه از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس، با اشاره به شرایطی که رژیم صهیونیستی برای کودکان فلسطینی ایجاد کرده گفت: رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خونبار خود علیه اطفال فلسطینی ادامه می‌دهد و باید در این روز بار دیگر بر حکام عرب، جامعه جهانی و رژیم‌هایی که سکوت کرده اند، یادآوری کنیم که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

وی از مجلس شورای اسلامی خواست تا با همکاری وکلای ملت و حقوقدانان کشور تمامی اسناد جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس در حق ملت فلسطین را محاسبه کرده و با برگزاری دادگاه‌های بین‌المللی سران جانی این رژیم را به پای چوبه دار بکشانند.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از موضع گیری ملت ایران در برابر رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار ملت فلسطین گفت: از ابتدا که رژیم اشغالگر پایش را در سرزمین ما گذاشت و آن را غصب کرد بسیاری از زنان و کودکان و مردان از جمله کودکان از این موضوع رنج بردند.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط