فعالیت میز توسعه روابط تجاری فارس و عمان آغاز شد


فعالیت میز توسعه روابط تجاری فارس و عمان آغاز شد

شیراز-ایرنا- فعالیت میز توسعه روابط تجاری استان فارس و کشور عمان با حضور دستگاه‌های حوزه اقتصادی و تجاری این استان و با مشارکت اتاق مشترک ایران و عمان به صورت وبینار (سمینار آنلاین) آغاز شد.

رییس اتاق بازرگانی فارس، چهارشنبه در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: نزدیکی جغرافیایی استان فارس و کشور عمان یکی از مزیت‌های موجود برای گسترش مراودات تجاری بازرگانان ما با بازرگانان این کشور است.
جمال رازقی افزود: مردم کشور عمان از دیرباز در قالب گردشگری سلامت و دریافت خدمات درمانی، سفرهای زیادی به استان فارس داشته‌اند و از طرفی، وجود خط هوایی مسقط – شیراز نیز از دیگر مزیت‌هایی است که برای برای توسعه مبادلات تجاری با این کشور بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: تاکنون عمده صادرات استان فارس به کشور عمان در حوزه میوه و تره‌بار بوده اما می‌توان با رویکرد تخصصی اقتصادی، دیگر مزیت‌های موجود در فارس از جمله گردشگری، توریسم سلامت و خدمات فنی و مهندسی در این بخش‌ها را مورد توجه قرار داد.
او اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد نیاز است میز توسعه روابط تجاری در گام نخست، موانع تجارت بازرگانان استان فارس و کشور عمان را احصا کرده تا برای رفع آنها راهکار ارائه شود.
رییس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: استان فارس در بخش خدمات فنی مهندسی به سبب وجود شرکت‌های توانمند در این زمینه از ظرفیت و قابلیت‌های خوبی برخوردار است و برای حضور شرکت‌های حوزه خدمات فنی مهندسی این استان در کشور عمان، نیازمند همکاری بیشتر اتاق مشترک ایران و عمان هستیم.
رازقی، با اشاره به فعالیت دیرینه صادر کنندگان و بازرگانان استان فارس در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی میز روابط تجاری فارس و عمان در اتاق بازرگانی فارس، رفع موانع پیش روی تجار این استان و ارائه خدمات مناسب به آنها در کشور عمان است.
وی اضافه کرد: کشور عمان با ۲۱ کشور دنیا تفاهم‌نامه منع تعرفه ورود و خروج کالا دارد که ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی، از این ظرفیت کشور عمان به عنوان یک مرکز صادراتی برای استان فارس بهره گیریم.
رازقی بیان داشت: ارائه راهکارهای عملی برای حضور پایدار بازرگانان و تجار استان فارس در بازار عمان از اولویت‌های میز روابط تجاری فارس و عمان است.

میز توسعه روابط تجاری با عمان به آگاهی بخشی به تجار کمک می‌کند
دبیر کل اتاق مشترک ایران و عمان هم گفت: میز توسعه روابط تجارت با کشور عمان با هدف انتقال تجربه، ارائه خدمات مناسب و تخصصی، آگاهی بخشی به تجار و بازرگانانی که در کشور عمان حضور دارند و جلوگیری از وارد آمدن آسیب و زیان به آنها، در برخی از اتاق‌های بازرگانی در کشور راه‌اندازی شده است.
آرزو جمالی، با اشاره به حضور فعال صادرکنندگان و تجار استان فارس در بازار کشور عمان افزود: برخی از صادرکنندگان و تجار ما به دلیل عدم شناخت کافی از تجارت و حضور در بازارهای هدف دچار ضرر و زیان‌هایی می‌شوند که اولویت ما در راه‌اندازی این میز، ارائه اطلاعات واقعی و تصویر درست از فضای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور عمان به بازرگانان است.
وی بیان کرد: برگزاری سمینارهای آنلاین تخصصی، ارائه مشاوره‌های اختصاصی، اعزام هیات‌های تجاری و ارائه هرگونه همکاری در فعالیت‌های اقتصادی با کشور عمان از جمله خدمات این میز به تجار و بازرگانان است.
جمالی ادامه داد: قابلیت‌های استان فارس در بخش خدمات فنی و مهندسی به ویژه بخش معدن و پروژه‌های عمرانی، یکی از مزیت‌های مهم برای گسترش مراودات اقتصادی این استان با کشور عمان خواهد بود.

کشور عمان به مرکزیت مسقط در شرق شبه جزیره عربستان واقع شده است. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می‌شود، این کشور از جنوب با یمن، از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی مرز زمینی و با ایران مرز دریایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی