پیش‌بینی برداشت چهار هزار تن زیتون در شهرستان فسا  


پیش‌بینی برداشت چهار هزار تن زیتون در شهرستان فسا  

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برداشت زیتون از ارقام روغنی و کنسروی از 750 هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان 99 که این کار به انجام می‌رسد، چهار هزار تن زیتون برداشت شود.

ناصر انصاری، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اصلاح باغ‌های زیتون و کاشت ارقام مرغوب و سازگار با اقلیم شهرستان فسا نظیر فیشومی و کنسروالیا، در حال حاضر میانگین عملکرد این محصول پنج تن در هر هکتار است.

وی ادامه داد: برداشت زیتون به صورت سنتی و با استفاده از نیروی انسانی صورت می‌گیرد و اشتغالزایی بسیار بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.

انصاری بیان کرد: کشت زیتون به عنوان کشت جایگزین مرکبات و یک محصول کم آب بر در سال ۹۹ در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا قرار گرفته است.

او اظهار داشت: زیتون گیاهی نیمه گرمسیری است و در مناطقی که خطر یخبندان‌های شدید زمستانه وجود نداشته باشد می‌توان مبادرت به کاشت آن کرد، این گیاه همیشه سبز است و برگ‌های آن هر ۲ تا ۴ سال یک بار خزان می‌شود اما همه ساله برگ‌های جوان روی شاخه‌های این درخت ظاهر می‌شود.

در حال حاضر در دنیا، تهیه، خرید و فروش روغن زیتون و دیگر فرآورده‌های آن در اقتصاد کشورهای تولید کننده عمده این محصول از جمله اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، تونس و ترکیه نقش مهمی دارد و در کشور ایران نیز این گیاه دارای قدمت چندین هزار ساله است و هم اکنون در بیشتر استان های کشور تولید می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !