پیش‌بینی برداشت چهار هزار تن زیتون در شهرستان فسا  


پیش‌بینی برداشت چهار هزار تن زیتون در شهرستان فسا  

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برداشت زیتون از ارقام روغنی و کنسروی از 750 هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان 99 که این کار به انجام می‌رسد، چهار هزار تن زیتون برداشت شود.

ناصر انصاری، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اصلاح باغ‌های زیتون و کاشت ارقام مرغوب و سازگار با اقلیم شهرستان فسا نظیر فیشومی و کنسروالیا، در حال حاضر میانگین عملکرد این محصول پنج تن در هر هکتار است.

وی ادامه داد: برداشت زیتون به صورت سنتی و با استفاده از نیروی انسانی صورت می‌گیرد و اشتغالزایی بسیار بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.

انصاری بیان کرد: کشت زیتون به عنوان کشت جایگزین مرکبات و یک محصول کم آب بر در سال ۹۹ در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا قرار گرفته است.

او اظهار داشت: زیتون گیاهی نیمه گرمسیری است و در مناطقی که خطر یخبندان‌های شدید زمستانه وجود نداشته باشد می‌توان مبادرت به کاشت آن کرد، این گیاه همیشه سبز است و برگ‌های آن هر ۲ تا ۴ سال یک بار خزان می‌شود اما همه ساله برگ‌های جوان روی شاخه‌های این درخت ظاهر می‌شود.

در حال حاضر در دنیا، تهیه، خرید و فروش روغن زیتون و دیگر فرآورده‌های آن در اقتصاد کشورهای تولید کننده عمده این محصول از جمله اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، تونس و ترکیه نقش مهمی دارد و در کشور ایران نیز این گیاه دارای قدمت چندین هزار ساله است و هم اکنون در بیشتر استان های کشور تولید می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی