نوار قلب نرمال، به تنهایی تضمین کننده سلامت قلب نیست


نوار قلب نرمال، به تنهایی تضمین کننده سلامت قلب نیست

اهواز - ایرنا – یک متخصص قلب و فوق تخصص بالن آنژیوپلاستی گفت: نوار قلب نرمال به معنی نداشتن بیماری قلبی نیست.

دکتر حبیب حی بر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هر دردی از ناف تا فک می‌تواند مربوط به بیماری قلبی باشد گفت: اگر فردی علائمی مثل احساس درد یا سنگینی در قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس، سرگیجه و یا احساس سوزش سردل داشته باشند باید هرچه سریعتر به پزشک متخصص قلب مراجعه کند.

وی به تمام افراد بالای ۴۰ سال توصیه کرد: برای بررسی وضعیت قلبی مورد بررسی با اکوکاردیوگرافی و در صورت صلاحدید متخصص قلب، تست ورزش بدهند.

حی بر ادامه داد: بیماران دیابتی و افراد مسن و گاها افراد سیگاری، ممکن است درد را احساس نکنند و این بیماران لازم است به صورت دوره ای مورد بررسی قلبی قرار گیرند و نداشتن درد در این افراد دلیل بر سالم بودن نیست.

کاهش سن بروز سکته‌های قلبی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: متاسفانه بر خلاف جوامع پیشرفته که سن بروز سکته قلبی بالای ۶۰ سالگی است، در ایران و به ویژه خوزستان، سن بروز سکته‌های قلبی حدود ۴۰ تا ۵۰ سالگی گزارش شده و در این سنین متاسفانه مرگ و میر ناشی از سکته قلبی بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه علت بروز سکته قلبی در سنین کمتر در جوامع ایران ناشی از سبک نامناسب زندگی است بیان کرد: استرس های زیاد زندگی، رژیم‌های غذایی پرچرب و فست فود، مصرف زیاد نوشابه ، کم تحرکی، شیوع بیماری های زمینه ای مثل دیابت و فشارخون، نبود روش‌های بیماریابی موثر و مشاغل سخت و زیان آور زمینه را برای بروز این بیماری در جوامع ایرانی و خوزستان فراهم کرده است.

حی بر بیان کرد: همچنین مصرف سیگار و مواد افیونی، تغییرات اقلیمی و آلودگی هوایی و متاسفانه در سال های اخیر شیوع بیماری‌های ویروسی و به ویژه کرونا نیز زمینه ساز ابتلا به این بیماری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل