استقلال امروز کشور را مدیون خون پاک شهیدان هستیم


استقلال امروز کشور را مدیون خون پاک شهیدان هستیم

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شهدا با نثار خون خود، زمینه ساز استقلال کشور شدند و ما همواره مدیون آنان و خانواده پرافتخارشان هستیم.

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در دیدار با خانواده شهیدان محمدحسن شریفی برنج آبادی، محمدباقر محمدی و اسرافیل سلامی افزود: شهدا از جان و مال و خانواده خود گذشته و میدان جنگ را انتخاب کردند تا دست دشمن را از خاک وطن کوتاه کنند.

وی اظهار داشت: اگر رشادت و جانفشانی شهدا نبود، امروز بخش های بزرگی از کشور، در دست دشمنان بود و استقلالی نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در دوره ها و حکومت های گذشته بخش های بزرگی از کشور جدا شده و نصیب بیگانگان شده بود ولی در جنگ هشت ساله، رزمندگان اسلام با کمترین امکانات در برابر دشمن قد برافراشته و اجازه ندادند ذره ای از خاک میهن اسلامی جدا شود.

حجت الاسلام خدایاری افزود: راه، اندیشه و تفکر شهدا باید به نسل امروز و نسل های آینده منتقل شود و آیندگان باید بدانند که شهدا چگونه با کمترین امکانات به مصاف دشمن رفته و او را به زانو درآوردند.

شهید محمد باقر محمدی، سوم شهریور ۱۳۷۹ در منطقه نفت شهر به شهادت رسید؛ شهید محمدحسن شریفی برنج آبادی نیز در سال ۱۳۶۳ در منطقه اهواز به فیض شهادت نائل آمد.

شهید اسرافیل سلامی نیز در سال ۱۳۶۱ در منطقه سومار به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟