بیش از 23 میلیارد ریال زکات در اشنویه جمع‌آوری شد


بیش از 23 میلیارد ریال زکات در اشنویه جمع‌آوری شد

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: نیمه نخست امسال 23 میلیارد و 782 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سامان چیانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار زکات از ۷۴ روستای توابع این شهرستان جمع‌آوری و در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، امور تحصیلی، احداث و تعمیر مسکن‌های روستایی و سایر نیازمندی‌های فقرا هزینه شده است.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده در هر روستای این شهرستان برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود و مابقی نیز صرف احداث طرح‌های عام‌المنفعه از جمله پل، مسجد و بهسازی راه و دیگر خدمات رفاهی خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه ادامه داد: این مقدار زکات به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و هم‌اکنون ۷۵ عامل و ۲ روحانی در جمع‌آوری زکات در روستاها و شهرهای این شهرستان فعال هستند.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۹۶ خانوار با جمعیت بیش از ۶ هزار و ۴۶۱ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاکی آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت وجود دارد که موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش