500 رقبه در استان اصفهان تعیین تکلیف شد


500 رقبه در استان اصفهان تعیین تکلیف شد

اصفهان- ایرنا- معاون حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 500 رقبه موقوفه در استان بمنظور شناسایی رقبه‌های وقفی در تصرف اشخاص حقیقی وحقوقی تعیین تکلیف و احیا شده است.

حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شناسایی و احیای موقوفات در استان همه ساله‌ در دستور کار اوقاف است افزود: بر این اساس در سال جاری پیگیری‌های لازم انجام و موقوفات تثبیت نشده در استان احیا و اقدامات ثبت آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شناسایی املاک مجهول در دفاتر ثبتی استان و از طریق ادارات ثبت پیگیری شد، گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در دفتر املاک و دفتر ثبت اظهارنامه و حدود تعریف شده املاک مختلف در محیط موقوفات و دیگر تدابیر ثبتی، امر احیا و شناسایی با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان اقدام شده است.

معاون حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: خوشبختانه مراجعات افراد برای تقدیم اسناد وقفی قدیمی که از اجداد خود به صورت ارثی در دست داشته‌اند نشان از اقبال عمومی داشته است.

نصر اصفهانی با اشاره به مکاتبه با دادستان اصفهان و با نهادهای حقوقی و اصناف مرتبط با بنگاه‌ها و دیگر موارد برای حساسیت‌زدایی لازم درباره موقوفات و پیگیری برای احیای آنها گفت: باید توجه داشت تمام موقوفات احیا شده در استان متصرفی بوده و موقوفات غیرمتصرفی در اختیار متولیان با پیگیری آنها در حال احیاست.

به گزارش ایرنا، در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما