هشدار وزارت بهداشت به دنبال وضعیت قرمز کرونایی مازندران؛ مردم از سفر به این استان پرهیز کنند


هشدار وزارت بهداشت به دنبال وضعیت قرمز کرونایی مازندران؛ مردم از سفر به این استان پرهیز کنند

سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت کرونایی استان مازندران را تشریح کرد و گفت: هموطنان از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران خودداری کنند.

هشدار وزارت بهداشت به دنبال وضعیت قرمز کرونایی مازندران؛ مردم از سفر به این استان پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در استان مازندران بعد از عبور از خیز بسیار شدید بیماری کرونا در اسفند ماه سال گذشته و خیز دوم بیماری در اواخر تیر و در اوایل مرداد ماه سال جاری، از نیمه مرداد ماه وضعیت موارد ابتلا و بستری روزانه روند نزولی به خود گرفت اما در شهریور ماه این روند کاهشی متوقف شد و در حال حاضر روند ابتلا بستری بیماری کرونا به یک پایداری نسبی رسیده است.

او با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان مازندران افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بهشهر، رامسر، سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه در استان مازندران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بابل، تنکابن، جویبار، چالوس، عباس‌آباد، محمودآباد و نوشهر در وضعیت هشدار و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

میزان استفاده از ماسک در استان مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: میانگین استفاده مردم از ماسک در مراکز و اماکن عمومی استان مازندران ۵۴.۰۳ درصد است که بیشترین میزان استفاده در شهرستان بهشهر و کمترین میزان استفاده از ماسک در شهرستان نوشهر گزارش شده است.

لاری افزود: به طور کلی میانگین استفاده از ماسک در کلیه گروه‌ها از جمله مراکز و اماکن عمومی، وسایل نقلیه عمومی، کارمندان ادارات، بانک‌ها و شاغلین اصناف و صنایع استان مازندران کمتر از میزان متوسط کشوری است.

او ادامه داد: بیشترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد و دفاتر پیشخوان دولت و کمترین میزان رعایت در رستوران‌های استان مازندارن گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درخواست ما از هموطنان این است که از اقدام به هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری کنند. فراموش نکنید که بروز رفتارهای اجتماعی پرخطر در شیوع هرچه بیشتر بیماری تاثیری بسزا دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت