فرمانده انتظامی گیلان:بندرگاه انزلی نقش مهمی در امنیت منطقه دارد


فرمانده انتظامی گیلان:بندرگاه انزلی نقش مهمی در امنیت منطقه دارد

رشت-ایرنا- فرمانده انتظامی استان گیلان در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی گفت:مجتمع بندری انزلی می تواند در مواقع بحران به عنوان یکی از بنادر مهم کشور امنیت منطقه را تامین کند.

به گزارش ایرنا ، سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ،نقش این بندر را در واردات کالاهای استراتژیک و بسیار اثر گذار خواند و گفت :مجتمع بندری انزلی در حال حاضر تنها بندری است که بیش از ۵۰ درصد در حوزه صادرات و واردات کالا افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: این رقم با توجه به اینکه در سایر بنادر با کاهش عملیات تخلیه و بارگیری روبه رو هستیم بسیار قابل توجه است لذا این بندر به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.
وی ادامه داد : این بندر در وضعیتی که کشور با تحریم های اقتصادی مواجه بود عملکرد مناسبی در منطقه داشت و هم اکنون در واردات کالاهای استراتژیک نقش بسزایی ایفا می کند .
سردار ملکی از مسئولان امر خواست با توجه به این مجتمع بندری زمینه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کنند .

سردار ملکی در بازدید از این مجتمع به مناسبت روز جهانی دریانوردی از تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی در سطح کشور خبر داد و افزود: براساس این تعاملات توافقنامه های خوبی برای حضور پلیس در گمرک و بنادر انجام شده و بزودی شاهد استقرار پلیس گمرک در بندر آستارا خواهیم بود .

فرمانده انتظامی استان گیلان اضافه کرد: در سایه این تعامل می توانیم در برخورد با قاچاق کالا توفیقات بیشتری داشته باشیم .

بندرگاه انزلی با ۱۰ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری مرکز گیلان قرار گرفته است و به دلیل ظرفیت حمل و نقل دریایی بالا یکی از بنادر مهم و استراتژیک استان و منطقه بشمار می رود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...