تعاون روستایی گیلان 10 هزار تن نهاده و خورک دامی توزیع کرد


تعاون روستایی گیلان 10 هزار تن نهاده و خورک دامی توزیع کرد

رشت _ ایرنا_ مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان در نیمه نخست امسال حدود ١٠ هزار تن انواع نهاده و خوراک دامی توزیع کرده است.

رامین گیلانشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان نهاده دامی و خوراک دام به ارزش ١٧٠ میلیارد ریال نیز بین دامداران گیلان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران گیلان ۸۱۴ . ۱۹ تن سبوس گندم به ارزش ۲۳۸ میلیارد ریال توزیع کرد که در مقایسه با مـدت مشابه پارسال ١١.۵ درصـد افزایش داشـت .

وی افزود: مجموعه تشکل های تعاونی کشاورزی دامداران گیلان دارای ۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام است که با ظرفیت اسمی تولید روزانه ۱۰۰ تن، طی مدت یاد شده هفت هزار و ۲۵۵ تن انواع کنسانتره دام، طیور و آبزیان را تولید و توزیع کرده است.

وی درباره وضعیت حقوقی اتحادیه دامداران بیان داشت: اتحادیه تعاونی های کشاورزی دامداران گیلان از سال ۶۷ تاسیس شده و دارای ۱۹ عضو حقوقی از شـرکتهای تعاونی کشاورزی دامداران شهرستانهای استان است و طبق اساسـنامه جامع قانونی خود در راستای تحقق وظایفش به عنوان یکی از رشته فعالیت های قانونی، از طریق ۷۶ مرکز جمع آوری شیر، تولیدات شیر خام دامداران استان را جمع آوری می کند.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه و شرکتهای تعاونی دامداران استان، توسط ٢ واحد آزمایشگاه مرجع در بحث کنترل کیفی خوراک دام و شیر (رکورد گیری و ترکیبی) در اجرای طرح اصلاح نژاد دام، خدمات مناسبی به اعضای خود ارائه می کنند.

گیلانشاهی اضافه کرد: این اتحادیه به عنوان نماینده استانی اتحادیه تعاونیهای کشاورزی دامداران کشور، طرح ملی پلاک کوبی دام های گیلان را زیر نظر معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در دست اجرا دارد و در زمینه بیمه اجباری پایه دامهای اسـتان فعال بوده و از طریق شـرکتهای تعاونی دامـداران شهرسـتانها، خدمات مربوطه را به دامداران گیلان ارایه می دهد.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در گیلان وجود دارد. افزون بر ۵۸ هزار نفر از دامداران پرورش دهنده نژادهای شیری و پرواری دام عضو شرکت های تعاونی دامداران شهرستانهای استان هستند.

از ۷۶ مرکز جمع آوری شیر وابسته به شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران در گیلان با ظرفیت جمع آوری روزانه بیش از ۱۸۰ تن شیر، ۹۰ تا ۱۲۰ تن از محصول تولیدی دامداران تحت پوشش خود را به طور روزانه دریافت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت