کمیته‌ای ویژه، اشتغال خانواده ایثارگران فارس را رصد می‌کند


کمیته‌ای ویژه، اشتغال خانواده ایثارگران فارس را رصد می‌کند

شیراز-ایرنا-با انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، کمیته ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال، آموزش و هدایت هشت هزار و 500 نفر از خانواده ایثارگران این استان به سمت بازار کار تشکیل شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، چهارشنبه در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: کارگران، از پایه‌های اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده‌اند و در مقاطع مختلف نیز برای حفظ و حراست از نظام کوشیده‌اند.
سهراب مختاری، با اشاره به جانفشانی جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس و تقدیم شهدای بسیاری در این عرصه افزود: بر همین اساس و با توجه به اینکه نخستین شهید جامعه کارگری کشور (شهید محمدرضا حدادی) عضو شورای اسلامی کارخانه روغن نباتی شیراز است، لذا جامعه کارگری فارس انتظار دارند که نخستین شهید جامعه کارگری کشور به نام این استان ثبت شود.
وی، از بنیاد شهید فارس خواست که پیگیری‌های لازم برای تحقق این خواسته جامعه کارگری استان را انجام دهد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، ضمن تاکید بر لزوم تکریم خانواده ایثارگران بیان کرد: این اداره کل امسال از طریق آزمون اقدام به جذب ۱۲ نفر نیروی جدید کرد که ۶ نفر از این افراد از خانواده ایثارگران هستند.
مختاری گفت: در تمام کشورهای دنیا برای سربازان وطن و کسانی که در راه آزادگی و انسانیت قدم برمی‌دارند، احترام و ارزش خاصی قائل هستند.

ساخت نماد فاخر شهدای کارگر فارس در شیراز
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری اطلاعات شهدای کارگر این استان از اوایل دهه ۹۰ تاکنون افزود: بر اساس اطلاعات موجود فارس دارای افزون بر یک هزار شهید کارگر است که امیدواریم با همکاری بنیاد شهید استان، شورا اسلامی شهر و شهرداری شیراز، نماد (المان) فاخر شهدای کارگری این استان ساخته شود.
مختاری گفت: با توجه به اعلام آمادگی تعدادی از کارفرمایان که کارگاه‌ و کارخانه آنها شهید و یا شهدایی تقدیم انقلاب کرده، برنامه‌ریزی اولیه برای ساخت نماد آن شهدا با درج نام و اطلاعات آنها انجام شده به گونه‌ای که این نماد به یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان و مکانی برای ادای احترام به مقام والای شهدای کارگری در کشور تبدیل شود.

بخش خصوصی نسبت به جذب خانواده ایثارگران در مشاغل اقدام کند
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس هم در این آیین با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور منعقد شده، بیان داشت: بر همین اساس، یک تفاهم‌نامه هم بین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس منعقد شد و متعاقب آن نیز یک کمیته ویژه در این استان برای پیگیری موضوع اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل شد.
رجبعلی راهی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، حدود ۱۲ هزار نفر از افراد بیکار خانواده ایثارگران استان باید در سال‌های آینده در پست‌های دولتی یا غیر دولتی و بخش خصوصی مشغول به کار شوند.
او اظهار داشت: در حوزه اشتغالزایی خانواده ایثارگران این استان، دغدغه اصلی مربوط به بخش غیر دولتی است چرا که نمی‌توان به کارفرمای بخش خصوصی این موضوع را تکلیف کرد.
وی گفت: در زمینه خدمات دهی به خانواده ایثارگران، اداره‌ها و بخش‌های مختلف دولتی باید به کمک بنیاد شهید بیایند تا بتوان خدمات را به شکل تخصی‌تر و مطلوب‌تر به آنها ارائه کرد.
راهی افزود: هم‌ اینک در استان فارس هشت هزار و ۵۰۰ فرزند شهید و جانباز بیکار وجود دارد و علاوه بر این فارس دارای ۱۵ هزار جانباز قطع نخاع است که هر کدام یک یا ۲ فرزند بیکار نیز در خانه دارند.
او ادامه داد: نیاز است که طرح‌هایی در استان فارس برای تشویق بخش خصوصی برای جذب اعضای جویای کار خانواده ایثارگران استان در دستور کار قرار گیرد تا واحدهای تولیدی و صنعتی در این امر مهم مشارکت بیشتری داشته باشند.
در این نشست، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در زمینه تامین اشتغال خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر، ارائه آموزش‌های لازم در حوزه کسب و کار و تشکیل تعاونی، اعمال بخشودگی و تخفیف در جرایم بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی و اعطای تسهیلات مشاغل خانگی منعقد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها