مراجعه غیر ضروری به بیمارستان‌های فارس عامل اختلال در خدمات


مراجعه غیر ضروری به بیمارستان‌های فارس عامل اختلال در خدمات

شیراز - ایرنا- افرادی که به بیماری کرونای خود تردید دارند لازم نیست به بیمارستان های مرجع کرونا مراجعه کنند ، حتی همه افرادی که آزمایش کرونا برای آنان مثبت شده است نیز نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند ، کارشناسان و کارگزاران بهداشت و درمان استان فارس این گونه مراجعات غیر ضروری را عاملی برای ایجاد اختلال در ارائه خدمات سلامت می دانند.

نشست ستاد مدیریت دانشگاهی بیماری کرونا در شیراز نیز روز چهارشنبه این موضوع را گوشزد و تاکید کرد که شهروندان باید با مراجعه به پزشک خانواده و مراکز ۱۶ ساعته از افزایش سرایت کرونا به افراد جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه، عنوان کرد: مراجعه غیرضروری مردم به بیمارستان ها، موجب ازدحام در بیمارستان ها و افزایش خطر ابتلای افراد می شود.

مهرزاد لطفی تاکید کرد: با توجه به انتشار کروناویروس در تجمعات و نیز خطر ابتلای افراد در بیمارستان ها، مردم باید پیش از هرگونه اقدام برای مداوا، به پزشک خانواده و مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه افراد مشکوک و علامت دار با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، در صورت نیاز به بیمارستان ها و مراکز درمانی ارجاع داده می شوند، افزود: بسیاری از افراد پس از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، نیازمند بستری شدن و یا دریافت خدمات درمانی از سوی مراکز درمانی و بیمارستان ها نیستند.

لطفی هشدار داد: نباید با مراجعه غیرضروری به بیمارستان ها، زمینه آسیب به منابع، کارکنان، تجهیزات و کادر بهداشت و درمان را تشدید کرد.

او ضمن اعلام انجام بیش از دو هزار مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس دانشگاه پرداخت.

بررسی اقدامات انجام شده، شیوه توزیع، و روند استفاده از واکسن آنفلوانزا در سطح استان، بررسی وضعیت هشدار و قرمز کرونا در سطح استان و شهرستان ها نیز دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست از توزیع واکسن آنفلوانزا در تمامی شبکه های بهداشت و درمان استان خبر داد و تاکید کرد: استفاده از واکسن آنفلوآنزا برای عموم مردم لازم نیست و لازم است افراد خارج از گروه های اعلام شده از مراجعه برای دریافت واکسن خودداری کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت ویژه و قرمز قرار دارند، اعلام کرد: ۲۲ شهرستان در فارس نیز در وضعیت هشدار و چهار شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید قرار دارند.

او در ادامه توضیح داد: با توجه به تصمیم امروز ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ به ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاد شد، اگر چه چهار شهرستان داراب، کوار، زرین دشت و مرودشت در وضعیت هشدار (زرد) قرار دارند، اما به دلیل بروز بالای بیماری کووید۱۹ و لزوم مقابله هرچه سریعتر با این همه گیری در این شهرستان ها، نیازمند اعمال محدودیت های مشابه در شهرستان های دارای شرایط ویژه است و به این ترتیب، تعداد شهرستان های با وضعیت ویژه و قرمز در هفته جاری، پانزده شهرستان اعلام می شود.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به وضعیت شهرستان های قرمز و در وضعیت هشدار استان، این شهرستان ها برای اعمال دستورالعمل های بهداشتی و تصمیم گیری های موردنیاز به استانداری معرفی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش