توسعه گردشگری در خراسان رضوی بر پایه فضای مجازی انجام می‌شود


توسعه گردشگری در خراسان رضوی بر پایه فضای مجازی انجام می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: توسعه گردشگری بر پایه فضای مجازی در دستور کار این حوزه قرار گرفته است.

یوسف بیدخوری روز چهارشنبه در مراسم گشایش دوره کارشناسان ارزیابی و مدیران فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری افزود: شیوع کرونا صنعت گردشگری خراسان رضوی را به ‌شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری، فعالان این حوزه، گردشگران و همه علاقه‌مندان و ذینفعان حوزه گردشگری را باید با توجه به شرایط فعلی به سوی "گردشگری مسوولانه" سوق داد تا این صنعت که هم‌اینک با رکود و خسران بی‌سابقه مواجه است دوباره احیا گردد.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: به همین خاطر ناگزیر هستیم به ‌جای تعطیلی گردشگری، فعالیتهای این حوزه را با شرایط بحرانی کنونی سازگار نموده و آن را اجرا کنیم.

وی افزود: اجرای ۹ دوره کارشناسی در حوزه گردشگری با توجه به شعار سال مبنی بر "توسعه گردشگری روستایی" پیش‌بینی ‌شده است.

بیدخوری ادامه داد: در این چارچوب دوره کارشناس ارزیابی و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری خراسان رضوی همزمان با هفته گردشگری برای فعالان این حوزه در مشهد برپا شده است.

وی گفت: در راستای شعار سال زیرساختهای گردشگری در مناطق روستایی خراسان رضوی گسترش یافته و توسعه داده می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی افزود: تاکنون ۱۰۴ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی خراسان رضوی تاسیس شده است.

وی ادامه داد: فعالیت واحدهای گردشگری در قالب اقامتگاههای بوم‌گردی در مناطق روستایی این استان منجر به توسعه اقتصادی روستاها شده است.

مجری دوره کارشناسان ارزیابی و مدیران فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری نیز در این مراسم گفت: با توجه به نیاز خراسان رضوی به کارشناس ارزیابی و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری، این دوره آموزشی با مجوز از ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا با رعایت پروتکلهای بهداشتی برپا شده است.

حمیدرضا زراعتکار افزود: در این دوره آموزشی ۳۲ نفر از متقاضیان فعال در رشته‌های مرتبط با ارزیابی و مدیریت فنی تاسیسات گردشگری حضور دارند.

وی ادامه داد: نخستین دوره آموزشی کارشناس ارزیابی و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری سال ۱۳۹۴ برگزار شده بود.

خراسان رضوی با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در جایگاه نخست کشور در این زمینه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت