بیش از 7500 مورد بازرسی از اصناف بوکان انجام شد


بیش از 7500 مورد بازرسی از اصناف بوکان انجام شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: در نیمه نخست امسال هفت هزار و 525 مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

حسن عبدی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کنترل و پایش بازار و بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی ادامه دارد، افزود: طی بازرسی‌های انجام شده در ۶ ماهه نخست امسال ۳۶۵ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال برای واحدهای صنفی و تولیدی تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد، اظهار داشت: امسال ۶۷ مورد گشت مشترک با نهادها و ادارات ذیربط در این شهرستان انجام و ۷۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال تشکیل و جهت صدور حکم به دستگاه‌های ذیربط ارجاع شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال ۱۸۱ مورد شکایت و گزارش مردمی نیز از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به این اداره رسید که پس از بررسی و رسیدگی، ۶۹ مورد تخلف شناخته شد.

وی اضافه‌ کرد: در بازرسی و رصد کالاهای سلامت محور شهرستان نیز سه فقره پرونده با تخلف صنفی گرانفروش، عرضه خارج از شبکه و قاچاق انواع مواد ضدعفونی کننده، دستکش و لوازم پزشکی به ارزش بیش از ۱۷ میلیون ریال تشکیل شد.

"عبدی" با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در حوزه آرد و نان افزود: در نیمه نخست سال جاری هزار و ۵۶۰ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان در شهرستان بوکان انجام شد که ۱۳۰ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از چهار میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال شد که جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۸۹ فقره پرونده به ارزش بیش از پنج میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال تشکیل شد افزود: این آمار امسال حدود پنج برابر افزایش داشته است.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت بوکان گفت: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۲۴ و ۴۶۲۶۰۱۲۴ گزارش دهند.

در بوکان ۱۲ هزار واحد صنفی پروانه‌دار وجود دارد که زیر نظر ۱۷ اتحادیه فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس