نمایشگاه روایت لاله‌های سرخ در سردشت گشایش یافت


نمایشگاه  روایت لاله‌های سرخ  در سردشت گشایش یافت

مهاباد- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس و پوستر شهدای معظم دوران جنگ تحمیلی و بمباران شیمیایی سردشت با عنوان روایت لاله‌های سرخ در این شهرستان گشایش یافت.

فرماندار سردشت روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه اظهار داشت: مردم این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و رشادت‌های زیادی در دفاع از کیان اسلامی نشان داده و بمباران شیمیایی آن نیز سند حقانیت نظام و انقلاب است.

اقصی نخشی‌پور افزود: این شهرستان در طول دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ۸۴۷ شهید والا مقام، ۱۱۹ شهید شیمیایی، بیش از ۲ هزار جانباز و ۱۶۱ آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نمایشگاه "روایت لاله‌های سرخ" در سردشت گشایش یافت

وی اضافه کرد: ایثارگری‌ها و رشادت مردان و زنان شهرستان در دفاع از انقلاب و کیان اسلامی باید بازگویی شود تا به جوان، نسل به نسل و سینه به سینه انتقال یابد برای این امر مهم نیز باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

نمایشگاه روایت لاله‌های سرخ در راستای ترویج غنی فرهنگ ایثار و شهادت و بازگویی دلاورمردی و ایستادگی‌های مردم ایران اسلامی در ۲ نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد دایر شده است.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰ قطعه عکس و پوسترهای منتخب جشنواره‌های سراسری عکس ایثار به مدت ۲۰ روز به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه "روایت لاله‌های سرخ" در سردشت گشایش یافت
شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۴۷ شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده و در سال ۱۳۶۶ نیز مورد هجوم بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که بیش از هشت هزار نفر نیز در این فاجعه مصدوم و جانباز شیمیایی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران