معاون استاندار: تولید ماسک بدون گواهی فنی خلاف است


معاون استاندار: تولید ماسک بدون گواهی فنی خلاف است

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر نظارت جدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر تولید ماسک استاندارد تأکید کرد و گفت: تولید ماسک بدون گواهی فنی خلاف است.

علی جهانگیری وز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، نظارت بر کیفیت محصولات تولیدی را وظیفه اصلی دستگاه‌های دولتی برشمرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید از تولید و توزیع تولیدات بی‌کیفیت جلوگیری کنند.

وی افزود: تولید ماسک که یک کالای بهداشتی و سلامت‌محور است، باید با مجوز انجام شود و تولید ماسک بدون گواهی فنی تخلف است.

جهانگیری همچنین بر سامان‌دهی توزیع ماسک در بازار تأکید کرد و گفت: داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد بهداشتی و شوینده، سوپرمارکت‌ها و واحدهای دارای مجوز، مجاز به فروش ماسک هستند و واحدهای دیگر حق توزیع ماسک را ندارند.

وی همچنین بر احساس مسئولیت اصناف و فروشندگان نسبت به تهیه ماسک استاندارد تأکید کرد و گفت: فروشندگان باید ماسک را از تولیدکنندگان مجاز تهیه کنند و در صورت توزیع ماسک غیراستاندارد، مسئولیت بر عهده فروشنده است.

عاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در شرایط فعلی، دسترسی مردم به ماسک استاندارد فوق‌العاده مهم است و دستگاه‌های مسئول باید امکان این کار را فراهم کنند.


در این جلسه موضوعاتی از قبیل نرخ‌گذاری اماکن ورزشی، طرح توزیع سهمیه شکر، مصوبات کمیته فنی درخصوص تولید و توزیع ماسک، روند توزیع اقلام مورد نیاز برای نذور و روند تولید و توزیع گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد