فراخوان سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان منتشر شد


فراخوان سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان منتشر شد

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به انتشار فراخوان برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی، گفت: این جشنواره اول تا چهارم آذرماه در گیلان برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی افزود : این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و به منظور رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر اجرا می شود.
وی، رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره یادشده عنوان کرد.
فاضلی با بیان اینکه انتخاب موضوع آزاد است، گفت: موضوعات مرتبط با شعار سال ۹۹ (جهش تولید)، بیماری کووید ۱۹، کاهش آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی، تحکیم خانواده، فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای و ایرانی - اسلامی و موضوعات مرتبط با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی در اولویت قرار دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: نمایش‌هایی که در فاصله زمانی پایان جشنواره تئاتر استانی سال گذشته تا اول آبان ماه امسال اجرای عمومی خود را به پایان رسانده باشند و یا مجوز اجرای عموم از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان دریافت کرده باشند می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند.
فاضلی با بیان اینکه برای حضور در جشنواره لازم است تا کارگردان یا تهیه کننده اثر در تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت نام و فرم‌ها را تکمیل و مدارک لازم را در سایت جشنواره بارگذاری نمایند، افزود: چهار نسخه فیلم اثر نیز باید به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.
وی با بیان اینکه هیات انتخاب، آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را به صورت اجرای صحنه‌ای (زنده) و فیلم اثر بررسی خواهد کرد، گفت: در این جشنواره تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت قرار می‌گیرد.
فاضلی اضافه کرد: نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.
وی افزود: بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد فقط به آثار ایرانی اختصاص دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره پنجم آبان ماه امسال است، گفت: بازبینی آثار در بازه زمانی پنجم تا ۲۰ آبان انجام خواهد شد.
افتتاحیه سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی اول آذر ماه و اختتامیه نیز چهارم آذر ماه برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس