سپاه امام رضا(ع) پنج هزار شغل در خراسان رضوی را تثبیت کرد


سپاه امام رضا(ع) پنج هزار شغل در خراسان رضوی را تثبیت کرد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سپاه امام رضا(ع) به عنوان معین اقتصادی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی موفق به تثبیت پنج هزار فرصت شغلی و کسب درآمد پایدار برای ساکنان 16 دهستان این استان شده است.

علی رسولیان روز چهارشنبه در نشست با جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) در محل استانداری خراسان رضوی به بررسی طرحهای اقتصاد مقاومتی و اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخت و افزود: اقدامات سپاه امام رضا(ع) در راستای اشتغالزایی، تسهیلگری و اعتمادسازی بوده است.

وی بر اجرایی شدن تفاهمنامه منعقده با سپاه امام رضا (ع) در چارچوب طرحهای اقتصاد مقاومتی استان و عملیاتی شدن طرحها در حوزه های دارای مزیت این دهستان ها با محوریت اشتغال، تولید و توسعه برای منطقه تاکید کرد.

او ادامه داد: معین‌های اقتصاد مقاومتی باید با رویکرد  توسعه‌گرایی برای پایدار شدن اقتصاد روستایی تلاش کنند که قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه امام رضا(ع) به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان صالح آباد تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا نیز در این نشست گفت: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ایجاد فرصتهای شغلی کوچک و مبتنی بر ظرفیتهای خانوار به کاهش مهاجرت مردم از مناطق روستایی به حاشیه شهرها کمک خواهد کرد.

سرهنگ احمد واحدی افزود: هم اکنون نیز برنامه‌های متنوعی برای احیای قنوات و پرورش دام در خراسان رضوی در حال پیگیری است.

در این نشست مقرر شد یارانه‌ای در قالب تسهیلات مربوط به کمکهای فنی و اعتباری به طرحهای اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرداخت شود.

تاکنون هزار و ۲۵۷ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد مقاومتی با سرمایه ۲۱۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۱۷ هزار نفر در خراسان رضوی تعریف و اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی