فرماندار نیشابور بر مناسب سازی اماکن برای معلولان تاکید کرد


فرماندار نیشابور بر مناسب سازی اماکن برای معلولان تاکید کرد

مشهد- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: دستگاه‌های اجرایی براساس قانون ملزم به مناسب‌سازی اماکن و تسهیل در سطوح دسترسی برای معلولان هستند.

علیرضا قامتی روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در جلسه ستاد مناسب‌سازی معابر شهرستان نیشابور برای معلولان افزود: معلولان در حوزه سد معبرها در حاشیه خیابان‌ها گلایه‌های جدی دارند و مقاومت‌هایی هم می‌شود که در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیشابور یک شهر فرهنگی و گردشگری است باید طرح‌های مناسب‌ سازی اماکن گردشگری و زیارتی برای معلولان و فرهنگ‌سازی در این حوزه، نوشتن نکات و مطالب آموزشی در اماکن پرتردد و اتوبوس‌ها به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه تخصیص خاصی برای مناسب‌سازی اماکن و معابر وجود ندارد گفت: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان زمینه‌ای فراهم شود تا شهروندان درک صحیحی از مطالبات معلولان به دست آورند.
وی افزود: در حال حاضر هزار و ۴۱۸ معلول شنوایی و گفتاری در نیشابور وجود دارد که از این تعداد ۵۲۹ نفر زن هستند و عمده مشکلات آنان ناشی از مسائل ژنتیکی و مادرزادی و کمتر به علت حوادث بوده است.
قامتی ادامه داد: در اداراتی که امکان حضور همیار برای تسهیل در امور مراجعان معلول وجود ندارد باید همکاری‌های لازم برای تسریع در امور این عزیزان صورت گیرد.

نماینده کانون ناشنوایان نیشابور نیز گفت: با وجود تعداد زیاد ناشنوایان در نیشابور و حجم گسترده مطالبات این قشر از داشتن مکانی برای استقرار کانون و پیگیری مطالبات آنان محروم هستیم.
الهام مومنی افزود: یکی از مشکلات عمده ناشنوایان در مراجعه به ادارات تفهیم خواسته‌ها و مطالباتشان است که با حضور یک همیار در زمان‌های معین این مشکل حل می‌شود.

در این مراسم از تعدادی از مدیران ادارات که در حوزه تسهیل امور و مناسب سازی اماکن برای معلولان اقدامات موثری انجام داده‌اند قدردانی شد.
نهم مهرماه روز جهانی ناشنوایان است.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج