برترین‎های نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‏‌های بوشهر معرفی شدند


برترین‎های نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‏‌های بوشهر معرفی شدند

بوشهر-ایرنا- برترین‎های نخستین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری استان بوشهر روز چهارشنبه در آئینی با حضور استاندار و شماری از اهالی رسانه این استان معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس خانه مطبوعات کشور روز چهارشنبه در این آئین گفت: در نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه ‏های استان بوشهر ۴۰۰ اثر از ۲۰۵ شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مازیار هوشمند افزود: آثار ارسالی از سوی هیات داوران در مرکز بررسی و برگزیدگان معرفی شدند.

وی ادامه داد: جشنواره در سه بخش حرفه‌ای، موضوعی و ویژه برگزار شد که بخش حرفه‌ای جشنواره شامل سرمقاله، مقاله و یادداشت، مصاحبه، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی)، خبر، تیتر، عکس (خبری - گزارش تصویری)، طنز و کاریکاتور، گرافیک، طراحی و صفحه آرایی بود.

هوشمند ادامه داد: آثار بخش موضوعی در سه حوزه اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و بحران آب و حقوق شهروندی بررسی و داوری شدند.

وی افزود: بخش ویژه این جشنواره با توجه به اهمیت منطقه عسلویه به موضوع «عسلویه، پایتخت انرژی ایران» اختصاص یافته بود.

هوشمند ادامه داد: استاندار بوشهر همواره دغدغه حمایت از رسانه‌ها را دارد و بتازگی نیز تمامی پروژه‎های عمرانی ملزم به داشتن پیوست فرهنگی کردند.

وی عنوان کرد: اصحاب مطبوعات و رسانه استان بوشهر شرایط خاصی را سپری می‎کنند و شیوع کرونا نیز دشواری کار آنها را دوچندان کرده است.

هوشمند ادامه داد: در این راستا انتظار است استاندار بوشهر همانند پیگیری‌های مجدانه برای پروژه‌های حوزه آب و محیط زیست راهکاری نیز برای کمک به حوزه رسانه ارایه دهند تا رسانه‎هایی که در مسیر تعطیلی هستند بتوانند به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: مجموعه‏ های پتروشیمی‌‏ها و مراکز صنعتی منطقه عسلویه نیز موافقت کردند تا در بحث تعهدهای اجتماعی یک بخشی را به صورت ویژه برای حوزه فرهنگ اختصاص دهند که امید است این مهم با نامه استاندار بوشهر پیگیری و تکمیل شود.

هوشمند گفت: از مدیرکل و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز انتظار است در موضوع شیوه نامه توزیع آگهی‌‏های دولتی و تخصیص یارانه با پیگیری لازم زمینه برای بازنگری و لحاظ شدن نظر اهالی رسانه در تدوین آن فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سبک زندگی و ساختار اجتماعی مردم نیاز به تبادل اطلاعات دارد که در استان با توجه به شیوع ویروس کرونا اهالی مطبوعات و رسانه در کنار مدافعان سلامت نقش برجسته ای در این زمینه ایفا کردند.

فاطمه کرمپور با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران فعال، مرحوم قاضی زاده و علیزاده خبرنگاران فقید استان بوشهر عنوان کرد: مطبوعات و رسانه یکی از ارکان پیشرفت جوامع هستند که می تواند رشد و بالندگی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران با اقدامات به موقع دسترسی آسان و سریع مردم را به اطلاعات در مورد نیاز فراهم کردند تا نقش خود را در ایجاد وحدت، امنیت، آرامش و یکپارچگی به خوبی ایفا کنند.

کرمپور افزود: مدیر مسئولان، صاحب امتیازان و خبرنگاران اصحاب فرهنگ و رسانه استان بوشهر باید خود را با این تغییرات ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا وفق دهند و با یک قالب، مدیریت، نگرش و برنامه جدید این شرایط تحدید را به فرصت تبدیل کنند.

وی اظهار داشت: آموزش در ارتباط با نحوه پیشگیری از ویروس کرونا موضوع مهم دیگری بود که مدیران مسئول وخبرنگاران نشریات با انتشار مطالب و تهیه کلیپ در راستای رسالت اصلی اطلاع رسانی دادند.

کرمپور در بخش دیگری از صحبت‏های خود گفت: مجتمع فرهنگی هنری عسلویه که ١٠ سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته بود ظرف ۱۰ ماه آینده تکمیل می‎شود.

وی یادآور شد: همچنین پردیس سینمایی کنگان با حمایت مسئولان وهمت شرکت های پتروشیمی عسلویه و هولدینگ خلیج فارس احداث خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جشنواره از نفرات برتر فعال در حوزه مطبوعات و رسانه استان بوشهر تجلیل و از کتاب مجموعه یادداشت های مطبوعاتی حسن حشمتی با عنوان"شهر نوشت" رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش