فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان اردبیل کاهش یافت


فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان اردبیل کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - آمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا در استان اردبیل با تشدید هشدارهای بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توسط مردم در چند روز اخیر روند کاهشی داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده، در شبانه‌روز گذشته ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و یک نفر از بیماران جان خود را از دست داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بستری شدن تعداد ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: هم‌اکنون سه شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده از ترخیص ۳۳ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی نسبی خبر داد و افزود: روند کلی بیماری کرونا در این استان نشان می‌دهد که در روزهای اخیر تعداد افراد بستری نسبت به افراد ترخیص شده در حال کاهش است.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۴۹ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر تعداد ۲۲۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمان تحت مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هفته گذشته اعلام کرد که پیک بعدی شیوع کرونا در این استان در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین روز گذشته با اشاره به استفاده ۷۰ درصد از مردم این استان از ماسک اعلام کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بیشتری به رعایت مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک بپردازند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون استان اردبیل در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

در هفت ماه گذشته، از مجموع هفت هزار و ۷۷۱ نفر بیمار کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل، ۶ هزار و ۸۲۰ نفر پس از بهبودی ترخیص شده‌ و در این مدت ۶۴۹ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مبتلایان بستری و فوتی کرونا در استان اردبیل که در ۲ ماه اخیر روند ثابت میانگین ابتلای حدود ۳۰ نفر و فوت سه نفر را طی کرده است.

بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، طی یک ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟