مسن‌ترین فرد خلخالی یک زن روستایی است


مسن‌ترین فرد خلخالی یک زن روستایی است

اردبیل - ایرنا - سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: حال مسن‌ترین بانوی خلخال رضایت‌بخش بوده و این فرد کارهای روزمره خود را بودن کمک دیگران انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا ، دکتر محمد مهرتک روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مسن‌ترین فرد شهرستان خلخال که زنی ۱۰۰ساله ساکن روستای خللر گیلوان در بخش شاهرود این شهرستان است، افزود: وضعیت جسمانی و روانی این بانوی سالمند بسیار مناسب بوده و وی قادر است که کارهای روزمره خود را به تنهایی انجام دهد.

وی با گرامیداشت هفته سالمند اظهارداشت: برنامه‌های هفته امسال سالمند در خلخال بلحاظ شیوع بیماری کرونا و پرهیز از هرگونه اجرای برنامه‌های تجمعی که سلامتی سالمندان را در معرض مخاطره قرار دهد، برگزار نخواهد شد.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه پویش دلجویی تلفنی از سالمندان راه‌اندازی شده و انتظار از نزدیکان سالمندان خلخال دلجویی از آنها با استفاده از ظرفیت تلفنی و یا فضای مجازی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال با بیان اینکه کرونا فرصتی برای بهتر دیدن نیازهای سالمندان آسیب‌پذیر است، افزود: کرونا سالمندان این شهرستان را بیش از سایر گروه‌های سنی جامعه در معرض تهدید قرار داده و متاسفانه بیشترین فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در خلخال مربوط به گروه سنی سالمند است.

وی گفت: رشد سن سالمندی در خلخال ۲ برابر شاخص رشد سالمندی کشوری است و در حالی که این شاخص سالمندی در سطح ملی ۹ درصد از کل جمعیت کشور است، این میزان در خلخال ۱۸ درصد از کل جمعیت شهرستان است.

او افزود: با توجه به روند رو به رشد سن سالمندی در جامعه باید به فکر زیرساخت‌های موردنیاز سالمندان از جمله مناسب‌سازی ادارات دولتی و مراکز عمومی در اختیار بخش خصوصی بوده و فضاهای ایجاد شده جدید فضای دوستدار سالمندان و متناسب با تردد این قشر آسیب‌پذیر باشد.

نسا ازون بانوی ۱۰۰ ساله اهل و ساکن روستای خللر گیلوان خلخال نیز گفت: متولد سال ۱۲۹۹ است که در همین روستا به دنیا آمده و دارای پنج فرزند دختر و پسر بوده و همچنین ۱۸ سال از همسر خود بزرگتر است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا