کرونا استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تبریز را کاهش داد


کرونا استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تبریز را کاهش داد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: با توجه به موج سوم ویروس کرونا و کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی، تردد غیرضروری خودروهای شخصی در تبریز افزایش یافته و باعث ترافیک سنگین شده است.

اصغر آدی‌بیگ روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به رصد دوربین‌های ترافیکی، تراکم خودروهای شخصی حدود ۳۳ درصد در روزهایی که مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند، کاهش یافته بود، اما در حال حاضر ۲۷ درصد افزایش تراکم خودروهای شخصی در کلان شهر تبریز به وجود آمده است.

وی افزود: عمده ترین دلیل افزایش تراکم خودرو در کلان شهر تبریز، عدم استفاده مردم از حمل و نقل عمومی به دلیل شیوع موج سوم ویروس کرونا و استفاده از خودروهای شخصی است.

آدی‌بیگ ادامه داد: اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا، استفاده از حمل و نقل عمومی را کاهش داده و افزایش استفاده از خودروهای شخصی را به همراه داشته است.

وی گفت: با توجه به برخی از اقدامات که برای آرام سازی معابر انجام شده، سعی بر این است که با هوشمندسازی و اقدامات نرم افزاری مردم را هر چه بیشتر با فرهنگ ترافیک آشنا کنیم.

سوار شدن به اتوبوس بدون ماسک، ممنوع است

در همین حال مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز با اشاره به این‌که بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و تردد غیر ضروری پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت، افزود: با توجه به شرایط حاد بیماری، از همشهریان تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

ایمان غنی‌زاده با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در روزهای اخیر و مصوبه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان تبریز، گفت: برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز هر شب ضدعفونی می‌شوند؛ همچنین در تمامی کیوسک‌های شارژ کارت اتوبوس، ماسک به قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: در حال حاضر، اتوبوسرانی با تمامی ظرفیت ناوگان و با تلاش شبانه روزی کارکنان فنی و پشتیبانی به شهروندان ارائه خدمات می‌کند.

وی با بیان این‌که تنها راه مهار کرونا رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم تردد غیر ضروری است، اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در خصوص رعایت موارد بهداشتی، اقداماتی از جمله ضد عفونی کردن روزانه اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها و کنترل و راهنمایی مسافران در تمامی خطوط به‌ویژه در مسیر تندرو توسط ناظران ویژه، استفاده اجباری از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و همچنین تهیه و فروش ماسک با قیمت مصوب دولتی در باجه‌های شارژ کارت بلیت را انجام می‌دهد.

غنی زاده با تاکید بر این‌که سوار شدن به اتوبوس بدون داشتن ماسک ممنوع است، خاطرنشان کرد: با وجود این تمهیدات متاسفانه برخی از شهروندان با عدم انتظار برای رسیدن اتوبوس خالی در برخی مسیرها، موارد بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی را نیز در داخل اتوبوس‌ها رعایت نمی‌کنند که باعث به‌وجود آمدن تنش بین راننده و مسافران خاطی می‌شود.

وی افزود: ما در شرکت واحد اتوبوسرانی همه موارد بهداشتی را رعایت می‌کنیم و انتظار داریم شهروندان عزیز جهت جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری، موارد توصیه شده توسط کارشناسان بهداشتی را رعایت کرده و حتما فاصله‌ اجتماعی را مراعات و از ماسک استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...