آخرین آمار کرونا در ایران؛ مجموع قربانیان از 26 هزار نفر فراتر رفت


آخرین آمار کرونا در ایران؛ مجموع قربانیان از 26 هزار نفر فراتر رفت

مجموع قربانیان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به 26 هزار و 169 نفر رسید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛ مجموع قربانیان از 26 هزار نفر فراتر رفتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (سه شنبه، ۸ مهر) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که یک هزار و ۵۶۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او افزود: مجموع بیماران کووید ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۸۰ هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴ هزار و ۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او ادامه داد: تا کنون ۴ میلیون و ۱۴ هزار و ۸۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جدیدترین وضعیت استان‌های کشور از نظر شیوع بیماری

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری بیان کرد: استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید

این ۵ علامت در کودکان نشانه ابتلا به کرونا است ماسک، وسیله تزئینی یا بهداشتی/ استفاده نامناسب از ماسک چه خطراتی به همراه دارد؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق