احکام برای جرائم تعزیراتی از بازدارندگی کافی برخوردار نیست


احکام برای جرائم تعزیراتی از بازدارندگی کافی برخوردار نیست

رشت - ایرنا- نماینده عالی دولت در استان گیلان تأکید کرد: در حوزه نظارت و تعزیرات باید حضور ناظران در بازار ملموس و در برخورد با جرائم محرز ، احکام از بازدارندگی کافی برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان ؛ ارسلان زارع روز چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان اظهار داشت: باید نظارت بر بازار و حفظ تعادل، به صورت مستمر مورد توجه قرار گرفته و گشت های نظارتی مشترک از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

وی ، به انجام حدود ۱۵۴ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از اماکن توزیع کالا در استان از ابتدای سال تاکنون اشاره و بیان کرد: لازم است گزارش اجرای بازرسی‌های مذکور از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسانده شود ضمن آنکه تشویق اصناف رعایت کننده معیارها و برخورد با واحدهای متخلف همزمان انجام گیرد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای بر هم زدن نظم عمومی با نشر شایعه‌هایی بی‌اساس گفت: در مقاطعی از جمله زمان شیوع کرونا، در برخی کالاهای بهداشتی کمبودهایی وجود داشت که با کوشش و جدیت فعالان اقتصادی، به خودکفایی رسیده ایم.

زارع در بخش دیگری از سخنانش به افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان طی ماه‌های مرداد و شهریور سالجاری اشاره و اضافه کرد: میزان تولید مرغ در استان، ۱۷۷ هزار تن است و به سبب آنکه گیلان از قطب های بزرگ تولید مرغ در کشور است، قیمت این محصول نسبت به دیگر نقاط کشور پایین‌تر است.

استاندار گیلان همچنین تأکید کرد سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت همچنان در تأمین نهاده های طیور، از تولید کنندگان حمایت کنند البته دامپزشکی هم باید نظارت جدی در اجرای این فرایند داشته باشد.

وی به افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری در شهرستان های مختلف استان اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد دبیرخانه مبنی بر افزایش تا سقف حداکثر ۲۰ درصد توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شود.

نماینده عالی دولت در گیلان از درج نشدن قیمت روی محصولات از سوی برخی صنوف انتقاد و تاکید کرد: لازم است با همکاری اتحادیه ها این معضل رفع شود.

گیلان دارای حدود ۱۱۰ هزار واحد صنفی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا