استاندار فارس: روند پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام رصد می‌شود


استاندار فارس: روند پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام رصد می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: کمیته استانی در 2 حوزه عمرانی و اقتصادی روند اجرای پروژه‌های در دست اجرای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در فارس رصد می‌کند.

عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در شیراز، ضمن قدردانی از کمک‌های ستاد اجرایی در استان در زمان وقوع زلزله و شیوع ویروس کرونا افزود: تاکنون برای رفع مشکلات مردم در استان بخشی از تعهداتی که ستاد داشته تحقق یافته و بخشی نیز همچنان باقی مانده است.
وی ادامه داد: در مواردی که ستاد اجرایی و بنیاد برکت در استان فارس تعهد داشته‌اند، استان به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده و اگر در جایی هم تعهدی باقی مانده باشد باید پیگیری و محقق شود.
او اظهار داشت: بخشی از محقق نشدن تعهدات ممکن است به عدم ارتباط مسئولان استان با مسئولان ستاد اجرایی مربوط باشد که کمیته استانی مسئول رصد پروژه‌ها باید هر سه هفته یکبار با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل جلسه و نتیجه را به شکل ماهانه در اختیار ستاد اجرایی قرار دهد.
استاندار فارس، یکی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه را بحث آبرسانی به چند روستای شهرستان کازرون برشمرد و افزود: تحقق این مهم باید در دستور کار آبفای استان قرار گیرد.
رحیمی ادامه داد: باید تلاش شود تا تمام تعهداتی که وجود دارد به سرعت پیگیری و عملیاتی شود تا در دهه فجر تمام پروژه‌های ستاد اجرایی آماده بهره‌برداری باشد.
او گفت: از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجرا در این زمینه بیمارستان نی‌ریز است که بخش کوچکی از آن باقیمانده که انتظار داریم این باقیمانده اندک نیز انجام شود تا امسال شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان باشیم.
استاندار فارس از دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که بحث تجهیز و تکمیل این بیمارستان را در دستور کار قرار دهد.
رحیمی بیان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی به دنبال این نیستیم که اعتبارات به شکل پراکنده تخصیص داده شود بلکه بهتر است نخست تکلیف پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند مشخص شود و این پروژه‌ها در اولویت تکمیل باشند.
وی اظهار داشت: پروژه‌ای که آغاز می‌شود باید سعی شود طبق زمان پیش‌بینی شده اجرا شود تا مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
استاندار فارس اظهار داشت: همچنین آمادگی داریم که در رمینه مولد کردن دارایی‌های بنیاد برکت که در شهرستان‌های مختلف و مرکز استان در اختیار دارد هرگونه برنامه‌ای که بنیاد در این زمینه دارد دنبال کنیم.
وی، با اشاره به انتخاب شهرستان خرامه به عنوان پایگاه اقتصاد مقاومتی افزود: تاکنون اقدامات خوبی از سوی دولت در این شهرستان انجام شده که مجموعه این اقدامات سبب شده بیکاری در خرامه که کمی بیش از ۳۰ درصد بود امروز به ۱۲ درصد برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی