حدود 400 تولیدی مصالح در خراسان رضوی علامت استاندارد دارند


حدود 400 تولیدی مصالح در خراسان رضوی علامت استاندارد دارند

مشهد- ایرنا- مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: 391 واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان دارای مجوز کاربرد علامت استاندارد معتبر هستند و برای نظارت بر این واحدها 32 آزمایشگاه تایید صلاحیت شده با این اداره کل همکاری دارند.

علیرضا جمیع روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بر واحدهای صنفی و تولیدی توسط اداره استاندارد از سه شیوه بازدیدهای دوره ای فصلی، طرح طاها شامل بازرسی و نمونه برداری از سطح مراکز عرضه کالا و خدمات و همچنین پیگیری شکایات مردمی انجام می‌شود.

جمیع ادامه داد: برای نظارت و کنترل بیشتر بر عرضه مصالح ساختمانی در استان خراسان رضوی تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی منعقد شده است که بر این اساس کارشناسان ناظر سازمان یادشده کنترل لازم را بر مصرف مصالح ساختمانی در پروژه های ساختمانی اعمال کنند.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: علاوه بر طرح ها و اقدامات نظارتی جاری یاد شده، این اداره در قالب گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن پایش مراکز عرضه مصالح ساختمانی، از این محصولات نمونه برداری کرده و آزمون لازم را انجام و اقدامات مقتضی را صورت می دهد.

وی افزود: طی یک سال و نیم گذشته از سوی این اداره کل ۱۳ مورد اعلام جرم علیه تولید کنندگان مصالح ساختمانی غیراستاندارد در خراسان رضوی صورت گرفته است که هشت مورد از اعلام جرمهای صورت گرفته مربوط به پارسال و پنج مورد نیز در سال ۹۹ صورت گرفته است.

جمیع ادامه داد: پارسال از سوی اداره کل استاندارد خراسان رضوی چهار مورد اعلام جرم در خصوص مغایرت تولیدات واحدهای تولیدی با موازین استاندارد، سه مورد به دلیل جعل علامت استاندارد و ۳۱ مورد نیز به دلیل تولید کالا و خدمات بدون داشتن علامت استاندارد صورت گرفته است.

وی گفت: پارسال هزار و ۲۷ پروانه استفاده از علامت استاندارد اجباری و تشویقی در خراسان رضوی تمدید و ۴۰۲ پروانه استاندارد نیز برای واحدهای تولیدی و خدماتی خراسان رضوی صادر شده است.

هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش نظارتی سازمان استاندارد قرار دارند که صنایع غذایی، حوزه فعالیت نیمی از این واحدهای تولیدی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس