105 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گناباد پرداخت شد


105 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گناباد پرداخت شد

گناباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: دو هزار و 130 فقره پرونده با اشتغال دو هزار و 692 نفر برای استفاده از تسهیلات کرونا به مبلغ 224 میلیارد و 790 میلیون ریال طی چهار ماه گذشته در بانکهای عامل این شهرستان تشکیل شد که تا کنون 105 میلیارد و 420 میلیون ریال آن پرداخت شد.

سید جعفر احمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گناباد افزود: این تسهیلات در بخشهای جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه ای، بهزیستی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن و مراکز آموزش عالی اعطا شد.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ورزش و جوانان و بخشهای تابعه وزارت کشور در شهرستان دیگر بخشهای استفاده کننده از این تسهیلات بودند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ طی امسال به نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گناباد اختصاص یافت و حدود ۵۰ درصد آن تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناباد هم در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان گفت: ۱۰ درصد مجموع اعتبارات مشاغل خانگی خراسان رضوی ظرف یک سال اخیر در گناباد جذب شده است.

احمد سفری از مسوولان ذیربط خواست متقاضیان استفاده از منابع بانک صنعت و معدن را به فرمانداری معرفی کنند تا پس از ارسال و بررسی طرحهای آنها در کارگروه اشتغال خراسان رضوی، از تسهیلات برخوردار شوند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و به واسطه فعالیت این واحدها برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۰۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۹۸۶ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در