نبود ناظر پولی، شبکه بانکی خراسان شمالی را متضرر می‌کند


نبود ناظر پولی، شبکه بانکی خراسان شمالی را متضرر می‌کند

بجنورد- ایرنا- رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: نبود ناظر پولی مقیم، شبکه بانکی این استان را متضرر کرده و افزایش میزان نقدینگی بانکها، که به دلیل نبود نظارتی فراگیر روی می‌دهد، جرایم سنگینی در پی دارد.

علی اکبر هدایتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وظیفه ناظر پولی مدیریت نقدینگی در سیستم بانکی استان، کنترل سقف پول فیزیکی در بانک ها و بیمه میزان نقدینگی مشخص است.

وی افزود: اگر نقدینگی استان از مقدار تعیین شده بیشتر شود به ازای افزایش آن بانک مرکزی بانک ها را با نرخ ۳۴ درصد جریمه می کند و بانکهای این استان بارها به همین دلیل جریمه شده اند.

وی با اشاره به پوشش این استان توسط ناظر پولی خراسان رضوی، گفت: امسال گاه تا ۵۰ روز نیز ناظر پولی به استان ما نیامده است و با بالا رفتن آمار نقدینگی مواجه و به همین دلیل جریمه شده ایم و این در حالی است که خراسان شمالی تا ۴ سال پیش ناظر پولی مقیم داشته است.

وی با اشاره به دیدار اخیر استاندار خراسان شمالی با رییس بانک مرکزی افزود: یکی از درخواست های ما از رییس بانک مرکزی اعزام ناظر پولی مقیم به استان بود اما سیاست های بانک مرکزی به شکلی است که هم اکنون چند استان دارای یک ناظر پولی مشترک هستند و هم اکنون نیز نظارت پولی بر استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی به صورت مشترک و توسط یک عامل صورت می گیرد.

اولویت کاری ناظر پولی مدیریت گردش صحیح وجوه نقد، تنظیم رابطه بانک مرکزی با بانک‌ها، ترغیب بانکداری الکترونیک و هم سویی بانک‌ها با بخشنامه‌های نظارتی بانک مرکزی و حداکثر تعامل بین بانک‌ها عنوان شده است.
کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی شامل ۱۳ بانک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در