بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شیروان 40 میلیارد ریال نیاز دارد


بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شیروان 40 میلیارد ریال نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- معاون شهردار شیروان گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خراسان شمالی 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این امر با درآمدهای عوارض تاکسی‌ها محقق نمی‌شود.

مسعود الهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اینک ۱۰ دستگاه اتوبوس و هفت دستگاه مینی بوس در شیروان فعالیت دارد که تمامی آنان استاندارهای لازم را ندرند زیراکه قدمت این خودروها بالای ۱۰ سال است.

وی استاندارد مفید ناوگان حمل و نقل عمومی را ۱۰ سال عنوان کرد و گفت: درآمد سالانه این شهرداری از محل عوارض تاکسی ها و صدور پروانه برای وسایل نقلیه عمومی پنج میلیارد ریال است که در شرایط فعلی جوابگوی بازسازی و یا اضافه کردن ناوگان امکان پذیر نیست.

الهی افزود: ناوگان این شهر نیاز به سیستم سرمایشی، گرمایشی و تعویض صندلی ها دارد که بازسازی آن نیاز به تخصیص اعتبار زیاد است.

وی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه بیش از هزار مسافر از طریق ۱۷ دستگاه ناوگان عمومی جابجا می شد اما در شرایط فعلی این میزان به دلیل ایجاد فاصله گذاری اجتماعی به نصف کاهش یافته است.

اینک روزانه ۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، ۳۵۲ دستگاه تاکسی زرد و ۵۰ شرکت خصوصی در قالب آژانس تاکسی تلفنی در این شهر خدمات رسانی می کنند.

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها