25 دانش‌آموز و چهار معلم در استان بوشهر به کرونا مبتلا شدند


25 دانش‌آموز و چهار معلم در استان بوشهر به کرونا مبتلا شدند

بوشهر- ایرنا- دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: از آغاز بازگشایی مدارس در پانزدهم شهریورماه سال جاری تاکنون 25 دانش‌آموز و چهار معلم در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه در ستاد کرونا استان بوشهر افزود: هنوز مشخص نیست که ابتلای این افراد به کرونا در مدرسه و یا از خارج از آن رخ داده‌است.

وی اضافه کرد: در صورتی‌که یک نفر در کلاس به کرونا مبتلا شود آن کلاس به مدت ۲ هفته و اگر ۲ کلاس به بیماری کرونا مبتلا شود آن مدرسه به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود.

کشمیری با اشاره به فعالیت یکهزار و ۳۹۷ مدرسه در استان بوشهر گفت: شاخص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان نسبت به گذشته بهتر شده و در زمان حاضر ۸۴ درصد مدرسه‌های فعالی که دانش‌آموز می‌پذیرند دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت و ۹۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: از اول شهریور تا چهارم مهرماه جاری و همزمان با بازگشایی مدرسه‌ها مراجعه به علت ابتلا به کرونا به مراکز درمانی در این استان افزایش یافته ولی شمار بستری‌ها به اندازه افزایش مراجعه نبوده‌است.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر در استان بوشهر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۷۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

کشمیری افزود: در زمان حاضر ۳۰۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۶۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در بخش‌های کرونایی بستری شده‌اند و در زمان حاضر استان در شرایط هشدار و قرمز قرار دارد.

وی ادامه داد: استان بوشهر همانند سایر مناطق کشور سه موج بیماری را تاکنون داشته که با تصمیم‌های مناسب، استان موج اول را بدون هیچ آسیبی پشت سر گذاشت ولی موج دوم با شرایط سخت تری سپری شد و افزایش ۲۵ درصدی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد در ابتدای موج سوم بیماری قرار داریم.

کشمیری اضافه کرد: با افزایش ابتلا، افزایش بستری‌ها را نیز خواهیم داشت و در زمان حاضر بایک روند افزایشی هشدار دهنده روبرو هستیم.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این ستان در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه در اداره‌ها، مدرسه‌ها، بانک‌ها و حمل و نقل عمومی بهترین درصد را داشته است.

وی اضافه کرد: رعایت نکردن پروتکل بهداشتی در صنوف جرم است و صنف‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تخلف محسوب و با دستور دستگاه قضا کسب و کار آنها پلمب و جریمه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: نیروگاه اتمی بوشهر با وجود اینکه نیروهای خارجی در آن رفت و آمد می‌کند ولی توانسته بیماری کرونا را مهار و مدیریت کند و در این ارتباط پارس جنوبی با بیشترین جمعیت شاغل عملکرد خوبی در برابر کرونا داشته زیرا تاکنون هیچ شرکت و صنایعی به سبب کرونا تعطیل نشده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس آمارها از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان یکهزارم درصد و یک ۱۰ هزارم جمعیت فرهنگیان استان مبتلا به ویروس کووید ۱۹ شده‌اند.

علیمراد کرمی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد مدرسه‌های استان به صورت حضوری و مابقی در فضای مجازی اداره می‌شوند.

کرمی بیان کرد: در زمان حاضر آموزش و پرورش با تمام توان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام می‌کند و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای ایمنی مدرسه‌ها در خصوص گند زدایی، این اداره کل را حمایت و پشتیبانی کنند.

کرمی اضافه کرد: همچنین مشکلاتی در زمینه اینترنت در استان بوشهر وجود دارد که انتظار می‌رود با تقویت زیرساخت‌ها این مشکل نیز برطرف شود و دانش‌آموزان راحت‌تر بتوانند از فضای مجازی برای آموزش استفاده کنند.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: از ۱۰۵هزار بازرسی انجام شده ۸۸ هزار مورد آن معادل ۸۴ درصد مطلوب و ۱۶ درصد نامطلوب است که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده و پلمب ۷۶۰ مورد شده‌است.

عباس قلی پور اضافه کرد: همچنین در این مدت ۶هزار و ۸۰۰ گشت مشترک انجام شده‌است.

وی یادآور شد: براساس گشت‌های انجام شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌ها، بانک‌ها و مدرسه‌ها خوب ارزیابی شده و ۹۹ درصد کارمندان و ۹۶ درصد مراجعان از ماسک استفاده می‌کنند و ۹۹ درصد فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

قلی پور بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز عرضه ماهی و میگو، آشپزخانه‌های صنعتی، مطب‌ها و داروخانه‌ها تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022