فوتی‌های کرونا در خلخال سیر صعودی گرفت


فوتی‌های کرونا در خلخال سیر صعودی گرفت

اردبیل _ ایرنا _ معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: سیر صعودی شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان نگران‌کننده است.

به گزارش ایرنا ، پرویز وکیلی روز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی خلخال افزود: از ۲ هفته پیش آمار ابتلا به کرونا و همچنین افزایش شمار قربانیان این ویروس کشنده در این شهرستان سیر صعودی به خود گرفته و هم‌اکنون وضعیت این شهرستان نارنجی است.

وی با بیان اینکه شمار بستری‌های کرونا در بیمارستان خلخال در مقایسه با آمار کرونایی‌های هفته گذشته تفاوتی نکرده است، اظهارداشت: هم‌اکنون ۱۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونای بیمارستان امام خمینی این شهر بستری هستند و در هفته جاری سه نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در خلخال ۶۲ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان فوت کرده‌اند که ۴۲ مورد از این موارد مثبت تشخیص داده شده و ۲۰ نفر نیز مشکوک به کرونا بودند.

وی با اشاره به اینکه از چهارم اسفندماه سال گذشته تاکنون به امروز ۶۴۲ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در سامانه بهداشت و درمان این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهارداشت: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در خلخال اعمال محدودیت‌های جدید اجتماعی برای پیشگیری از سرعت انتشار کرونا در این شهرستان دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه نحوه برخورد افراد جامعه با کرونا در شرایط امروز باید همانند روزهای ورود این ویروس به کشور و منطقه باشد، گفت: در حال حاضر کرونا ویروس مثال آتش زیرخاکستر بوده و هیچ زمانی برای توقف این ویروس در جامعه نمی‌توان تعیین کرد.

وی افزود: به دلیل محدودیت کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا در شهرستان امکان تست کرونای بیماران سرپایی مشکوک به این بیماری در خلخال وجود نداشته و در حال حاضر افراد مشکوک به کرونای بالای ۶۵ سال سرپایی مورد تست کرونا قرار می‌گیرند.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی و محدودیت کیت آزمایش کرونا برای آزمایش همه افراد مشکوک به کرونای سرپایی ،نمی‌توان آمار دقیقی از بیمار سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان و مراکز درمانی ارائه کرد.

وکیلی گفت: در حالی که تعطیلی و توقف فعالیت برخی از اماکن ورزشی از جمله باشگاه‌های بیلیارد به لحاظ مصرف دخانیات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن ضرورت دارد ، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ادارت دولتی و بانک‌ها نیز نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و این موارد احتمال افزایش ابتلا به کرونا در خلخال را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: شاخص‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خلخال نیز کاهش یافته و ارزیابی صورت گرفته در بازدید از ۶۴ مدرسه حاکی از این واقعیت است که موارد بهداشتی مقابله با کرونا ۷۶ درصد در مدارس رعایت می‌شود.

وی گفت: این در حالی است که دانش‌آموزان در زمان‌های خارج از مدرسه و مراجعه به خانه فاصله‌گذاری اجتماعی را اصلا رعایت نکرده و شرایط رفت و آمد دانش‌آموزان به مدرسه همانند شرایط عادی جامعه است.

وکیلی اظهارداشت: در حال حاضر شاخص استفاده از ماسک در ادارات دولتی و بانک‌ها ۶۲ درصد و شاخص استفاده عموم جامعه از این وسیله پیشگیرانه ۷۲ درصد در اماکن عمومی و بازار این شهرستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند