رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه: ایرنا با شفاف‌سازی مردم را همدل با دولت کرد


رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه: ایرنا با شفاف‌سازی مردم را همدل با دولت کرد

ارومیه- ایرنا- رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، آیینه عملکرد خوب دولت در احیای نگین آبی آذربایجان بوده و با شفاف‌سازی مردم را همدل با دولت کرده است.

فرهاد سرخوش روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی با قدردانی از رییس و همکاران این مرکز اظهار داشت: ایرنا با ورود کارشناسی و حرفه‌ای به موضوع دریاچه ارومیه سبب شد تا از فشارهای مخالفان دولت در بحث احیای دریاچه به شدت کاسته شود.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در حوزه احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور اخبار منتشر شده در این رابطه را رصد می‌کنند و بارها به دلیل گزارش‌های تحلیلی و تکمیلی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی قدردانی کرده و تماس‌هایی برای انتشار گسترده مطالب تولید شده داشته‌اند.

رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه در زمان آغاز به کار ستاد احیای حدود ۱۰ درصد از مردم به این ستاد اعتماد داشتند، گفت: طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، نزدیک به ۹۰ درصد مردم منطقه به خصوص حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این ستاد اعتماد دارند و ما بخشی از همین دستاورد ارزشمند را مدیون رسانه‌هایی همچون ایرنا آذربایجان غربی هستیم.

سرخوش به نقش ستاد احیای دریاچه ارومیه در توسعه زیرساخت‌ها در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: شاید اگر اعتبارات ستاد احیای نبود، برخی از طرح‌های اجرا شده در جهاد کشاورزی از جمله آبیاری نوین تا ۱۰۰ سال آینده نیز به این گستردگی اجرا نمی‌شد.

سرخوش با اعلام اینکه آذربایجان‌غربی در بحث توسعه آبیاری مدرن رتبه نخست کشوری را داراست، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، برکات ستاد احیای برای ارتقای و توسعه زیرساخت‎‌ها در رسانه‌ها بازگو کنند.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای میدانی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در ارومیه از طرح‌های ستاد احیا، گفت: اینکه نماینده یک خبرگزاری تا زانو وارد گل و لای شود و برای گزارش نویسی از طرح‌های ستاد احیا، شخصا از پروژه‌ها بازدید کند نشانگر رسالتی می‌باشد که رسانه به آن پایبند است.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با بیان اینکه این خبرگزاری بازتاب اقدامات دولت در راستای امید آفرینی را از وظایف اصلی خود می‌داند، گفت: قطع یقین بازگو کردن اقدامات دولت در بحث احیای دریاچه ارومیه سبب افزایش اعتماد عمومی به دولت و نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

حسینعلی راشکی با اشاره به گزارش‌های هفتگی و اختصاصی ایرنا از عملکرد دولت در احیای دریاچه ارومیه، بیان کرد: در همین راستا بخشی نیز به عنوان "رایحه ماندگار تدبیر در آذربایجان‌غربی" در سایت مرکزی ایرنا راه اندازی شده که بخش اعظمی از این اخبار را عملکرد ستاد احیا به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از هرگونه رفع ابهام و شفاف سازی در مسائل استقبال می‌کنند، اظهار داشت: همین امر سبب افزایش همدلی مردم با دولت در بحث احیای دریاچه ارومیه شده است.

قبل از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه تراز این حوزه آبی بسته سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت اما در سایه اقدامات دولت تدبیر و امید، روند خشک شدن آن متوقف شد.

هرچند تراز یک‌هزار و ۲۷۴ متر به عنوان ارتفاع اکولوژیک دریاچه ارومیه اعلام شده‌ ولی این دریاچه در تراز یک‌هزار و ۲۷۲ متر هم شرایط مطلوب خواهد داشت و بیش از ۹۵ درصد کانون‌های ریزگرد آن رفع خواهد شد.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال /از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد که حدود یک‌ونیم تا ۲ سال از برنامه عقب است؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد. آبیرای بلئحیبن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر