مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد قم افتتاح شد


مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد قم افتتاح شد

مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد قم با حضور مردم و اهالی این روستا و با حضور جمعی از مدیران ستاد اقامه نماز و دیگر مسؤولان دولتی استان قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم افتتاح مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد گاوخونی قم پیش از ظهر امروز(سه شنبه 8مهر) در همین مسجد برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر جمع کثیر مردم روستای شریف آباد که از افتتاح این مسجد ابراز خرسندی می کردند، تعدادی مسؤولان و مدیران و نمایندگان دولتی استان قم از جمله استانداری، ستاد اقامه نماز، اداره کل تبلیغات اسلامی و فرمانداری حضور داشتند.

محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در این مراسم به بیان گزارشی از روند ساخت این مسجد پرداخت و اظهار داشت: ما در جلسه ای که حدود دو سال پیش در بخش جعفریه داشتیم، اعلام آمادگی کردیم برای ساخت مسجد که امام جمعه محترم این بخش فرمودند روستای شریف آباد با 80 نفر ساکن فاقد مسجد است.

خامه یار در مراسم افتتاح مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد قم ضمن تقدیر از خیرین و اهالی روستاهای استان قم برای ساخت مسجد این قول را داد که تمام روستاهای فاقد مسجد استان، صاحب مسجد شوند.

مسجد حضرت زهرا(س) روستای شریف آباد قم افتتاح شد

در ادامه حجت الاسلام حسین علی دهقانی امام جمعه بخش جعفریه قم با اشاره به این که مسجد محل سجده و عبادت است و نباید منحصر در امور فرعی دیگر باشد، گفت: مساجد را با حضور پررنگ خود و فرزندان مان برای عبادت، آباد کنیم.

محمدرضا گروسی معاون استاندار قم نیز ضمن تقدیر از سازندگان این مسجد به ویژه تلاش های شخص آقای خامه یار، با اشاره به مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی بزرگ از زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) تا به امروز تأکید کرد که مسجد باید محور همه کارهای فرهنگی و دینی باشد.

در بخش پایانی این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی رئیس مجمع عالی تفسیر حوزه در تبیین شرایط متولیان، سازندگان و معمرین مساجد از نگاه قرآن گفت: دست اندرکاران مساجد باید اهل ایمان به خدا، روز قیامت، پرداخت وجوهات شرعیه و ترس از خدا باشند.

رئیس مجمع عالی تفسیر حوزه با بیان این که نقشه مسجد النبی و مسجد الحرام در دست یک دسته مهندس بی دین یهودی و مسیحی است، گفت: آنها در نهایت بالای کعبه نماد شیطان پرستی را نصب کرده اند؛ تمام مطالبی که گفتیم برای این مطلب است که اگر مسجدی دارای هویت دینی خوبی نباشد و متولیان لامذهب آن را اداره کنند از درون آن داعش ها و النصره ها بیرون می آیند ولی اگر مسجدی همچون این مسجد با هویت دینی و با حضور مردم خداجوی اهل ایمان و زکات و اعتقاد به معاد آباد شود، بزرگانی چون قاسم سلیمانی ها پرورش پیدا می‌کنند.

گفتنی است، روستای شریف آباد با وجود نزدیکی به شهر مقدس قم تا کنون ازنعمت مسجد بی بهره بوده و پس از سال ها انتظار، مسجد حضرت زهرا(س) با همت ستاد اقامه نماز و تلاش خیرین مسجد ساز احداث و تکمیل شده و همچنان برای نما کاری، محوطه بیرونی و ساخت سرویس های بهداشتی نیازمند کمک خیرین است.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد