برنامه‌ریزی مسئولان نباید موجب سردرگمی مساجد شود


برنامه‌ریزی مسئولان نباید موجب سردرگمی مساجد شود

حبیبی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه برگزاری یا عدم برگزاری و همچنین نحوه برگزاری عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) اطلاع‌رسانی به موقعی انجام نداد و این موضوع، مساجد و حسینیه‌ها را در برگزاری مراسم با مشکلاتی مواجه کرد.

«شهروز حبیبی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اهل بیت (ع) خودشان بهترین حامی برای برگزاری مجلس روضه و عزاداری هستند، اظهار کرد: امسال شاهد بودیم با وجود شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری حسینی در مساجد و سایر مراکز دینی به بهترین نحو و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: نکته قابل تامل این است که ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه برگزاری یا عدم برگزاری و همچنین نحوه برگزاری عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) اطلاع رسانی به موقعی انجام نداد و این مساجد و حسینیه ها را در برگزاری مراسم با مشکلاتی مواجه کرد. با وجود این عملکرد مسجدی ها و هیئتی ها در برپایی مساجد روضه و سوگواری همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی عالی بود.

وی ادامه داد: تجربه برگزاری مراسم عزاداری در شرایط کرونایی نشان داد که دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) منظم ترین دستگاه در جهان است و این در حالی است که امسال دشمن به دنبال هر بهانه ای می گشت تا شبهاتی درباره اصل برگزاری مجالس روضه مطرح کند اما الحمدالله به همت مسجدی ها و هیئتی ها مراسم عزاداری به بهترین شکل برگزار شد.

حبیبی تاکید کرد: تجربه تلخ شیوع ویروس کرونا این موضوع را نشان داد که ما نیازمند دستگاهی در کشور برای تصمیم گیری به منظور برگزاری هرگونه مراسم و مناسبت های مذهبی هستیم تا در چنین مواقعی مساجد و هیئت های مذهبی دچار مشکل نشوند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان