محل دفن آیت‌الله میرسجادی هنوز مشخص نشده است/ نجف، مشهد و قم؛ گزینه‌های در حال بررسی


محل دفن آیت‌الله میرسجادی هنوز مشخص نشده است/ نجف، مشهد و قم؛ گزینه‌های در حال بررسی

حجت‌الاسلام میرسجادی گفت: بنابر وصیت آیت‌الله سیدمحمدحسین میرسجادی، در تلاشیم پیکر ایشان در نجف اشرف یا مشهد مقدس دفن شود که به دلیل محدودیت در پرواز به کشور عراق، هنوز محل دفن آن مرحوم مشخص نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی میرسجادی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پیکر آیت الله سید محمد حسین میرسجادی، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) و استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران، که شامگاه یکشنبه، ششم مهرماه بر اثر ایست قلبی و در 82 سالگی، در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تهران درگذشت، همچنان در سردخانه این بیمارستان است، اظهار کرد: بنابر وصیت آیت الله میرسجادی، باید پیکر ایشان در نجف اشرف یا مشهد مقدس دفن شود که به دلیل محدودیت در پرواز به کشور عراق، هنوز محل دفن ایشان مشخص نشده است.

امام جماعت نائب مسجد امام سجاد (ع) (واقع در تهران، خیابان شوش، خیابان انبار گندم) افزود: مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله میرسجادی که قرار بود، سه شنبه، هشتم مهرماه از ساعت 9 صبح از مقابل این مسجد و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود، به دلیل عدم مشخص شدن محل دفن آن مرحوم، برگزار نشد و به جای آن، مراسم ترحیم و ختم قرآن به نیت آن مرحوم برگزار شد.

وی اضافه کرد: آیت الله میرسجادی در وصیت نامه شان تاکید کرده که حتی الامکان و با الویت جدی، پیکرشان در نجف اشرف، یعنی محل تولدشان که محل دفن اجدادشان نیز است، به خاک سپرده شود و در صورت مهیا نشدن شرایط، در مشهد مقدس و در حرم حضرت امام رضا (ع) دفن شوند.

میرسجادی گفت: به دلیل شرایط خاص پیش آمده در پی شیوع ویروس کرونا، به احتمال بسیار امکان انتقال پیکر ایشان به نجف اشرف وجود نخواهد داشت و در حال بررسی امکان دفن پیکر مرحوم میرسجادی در شهرهای مشهد یا قم هستیم، هرچند هنوز هم امیدوار هستیم بتوانیم به وصیت ایشان برای به خاک سپاری در نجف اشرف عمل کنیم.

یادآور می شود، سید محمدحسین میر سجادى فرزند آیت ‌الله سید میر بادکوبه ‌اى (مرحوم سید میر بادکوبه‌ اى داماد آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانى، زعیم جهان تشیع بودند) و نوه دخترى مرحوم سید ابوالحسن اصفهانى در ۱۲ شعبان سال ۱۳۵۷قمری، در نجف اشرف متولد شد.

وی در سن ۱۳ سالگى در حوزه علمیه نجف اشرف مشغول به تحصیل علوم دینى شد و پس از تکمیل مقدمات و سطح در سال ۱۳۷۸ در دروس فقه و اصول بزرگان و استادان حوزه علمیه نجف اشرف شرکت کرد که بیشترین بهره را از درس مرحوم آیت‌ الله العظمی سید ابوالقاسم خویى برد و اجازه اجتهاد از مرحوم آیت ‌الله العظمی سید محمود شاهرودى و آیت‌الله العظمی باقر زنجانى دریافت کرد.

مرحوم میرسجادی در سال ۱۳۶۳ شمسی، به واسطه اوضاع نابسامان عراق در زمان حکومت بعث، به ایران هجرت کرد و بعد از پیشنهادهاى مختلف براى اقامت در شهرهاى قم و مشهد و تهران، طبق استخاره، تهران را براى اقامت انتخاب کرد و در آن‌جا مشغول تدریس در حوزه علمیه امام محمدتقى(ع) و مدرسه آیت‌الله مجتهدى شد. آن مرحوم هم‌چنین به تدریس خارج فقه از روى متن «وسیله النجاه» آیت الله العظمی اصفهانى و تدریس خارج اصول همت نهاد. بعضى از تقریرات ایشان در رجال و اصول، مانند«الهدایه الى غوامض الکفایه» به چاپ رسیده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403