زنگ خطر سیل‌، بیخ گوش معمولان


زنگ خطر سیل‌، بیخ گوش معمولان

خرم‌آباد- ایرنا - در حالی که به فصل بارندگی در پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم، تکمیل نشدن دیوار ساحلی شهر سیل‌زده معمولان در شهرستان پلدختر موجب نگرانی مردم این شهر شده است.

به گزارش ایرنا آنگونه که مسئولان شهرستانی می گویند، عملیات اجرایی پروژه احداث دایک حفاظتی قسمت شرقی رودخانه کشکان در شهر معمولان از تیرماه سال ۱۳۹۸ پس از وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه آغاز شده ولی بدلیل ناکافی بودن اعتبارات ۸۵۰ متر از آن با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد از خردادماه امسال تاکنون متوقف شده است.

طول دیوار ساحلی شهر معمولان حدود یکهزارو ۲۵۰ متر است.

یک شهروند معمولانی به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود نزدیک شدن به فصل بارندگی و تهدید خطرات سیلاب های آینده برای ساکنان و شهر معمولان اما تکمیل پروژه دیواره حفاظتی این شهر متاسفانه به علت عدم بودجه متوقف شده است.

امین محمودی اظهار داشت: در جریان سیل سال گذشته منزل مسکونی من همراه با حدود ۴۵ ساختمان دیگر که در حاشیه رودخانه قرار داشت تا سقف زیر آب رفت و ما به امید اینکه دیوار ساحلی جهت حفاظت در برابر سیلاب های آینده احداث می شود با استفاده از تسهیلات تعمیری ، منازل خود را بازسازی کردیم.

وی افزود: متاسفانه با گذشت ۱۹ ماه از بروز سیل و پیگیری های متعدد تاکنون هیچ اقدامی در راستای احداث دیواره ساحلی در انتهای کوچه های انقلاب شهر معمولان که بیشترین خطر آب گرفتگی را دارند ، صورت نگرفته است.

این شهروند آسیب دیده از سیل معمولان گفت: منازل ما بازسازی شده ، اما به علت عدم احداث دیواره ساحلی مجدد به ویژه در آستانه آغاز فصل بارندگی همچنان در معرض خطر سیلاب هستند و نسبت به جابجایی نیز اقدامی صورت نمی گیرد.

یک شهروند معمولانی دیگر نیز به ایرنا گفت: فعالیت اجرایی دیواره ساحلی شهر معمولان در قسمت شمالی شهر آغاز شده که متاسفانه به بهانه نبود اعتبار تعطیل و یا گاهی پیشرفت لاک پشتی دارد و این امر علی رغم آغاز فصل بارندگی امید ساکنان ساحلی این شهر را نامید کرده است.

تقی ابدالی افزود: بخشی از دیواره ساحلی شهر معمولان که احداث شده نیز به علت کار غیر کارشناسی در سیلاب های اسفند ۱۳۹۸ تخریب شد اما متاسفانه در ادامه نیز با این که آزموده را آزمودن خطاست اما با همان طرح قبلی اکنون در دست اجرا است.

تکمیل دیواره حفاظتی معمولان خواست مردم است

امام جمعه معمولان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و مخاطره سیلاب های آینده برای مردم، ادامه فعالیت ساخت دیوار حفاظتی در معمولان ضروری است.

حجت الاسلام حسن رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر ، با بیان این که متوقف شدن عملیات اجرایی دایک حفاظتی شهر معمولان موجبات نگرانی ساکنان را ایجاد کرده است اظهار داشت: این موضوع دغدغه و مطالبه مردم شهر معمولان است از این رو، لازم است مسوولان امر در ادامه فعالیت پروژه دایک حفاظتی و تکمیل آن به جد ورود پیدا کرده و در این رابطه تسریع به عمل آورند.

امام جمعه معمولان، ناقص ماندن دیواره ساحلی شهر معمولان را نتیجه ناتوانی برخی مسوولان دانست و افزود: پروژه دیوار ساحلی شهر معمولان علی رغم مشکلاتی که از نظر کارشناسی دارد با توجیه عدم بودجه متوقف ، نیمه کاره و ابتر مانده که این امر و نواقص این پروژه نتیجه عدم پیگیری و ناتوانی برخی مسوولان است.

ساخت دیوار حفاظتی معمولان از مردادماه متوقف شده است

بخشدار معمولان نیز گفت: یکهزار و ۸۰۰ متر طول ضلع غربی شهر معمولان در مسیر عبور رودخانه کشکان قرار دارد که پروژه دایک حفاظتی آن از سال گذشته شروع و تا اول مردادماه سال جاری مقدار ۸۵۰ متر پیشرفت فیزیکی داشته اما به علت نبود اعتبار از ابتدای مرداد امسال تاکنون این پروژه متوقف و تعطیل شده است.

سید حبیب الله موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهارداشت: تخصیص اعتبار برای فعال نمودن دایک حفاظتی شهر معمولان یکی از مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان در پلدختر بود.

وی افزود: در جلسه شهریور ماه شورای برنامه ریزی استان مقرر شد به زودی آب منطقه ای استان لرستان نسبت به ادامه فعالیت دایک حفاظتی شهر معمولان توسط پیمانکار اقدام کند که ضرورت دارد این مصوبه قبل از شروع بارندگی های پائیزه به سرانجام برسد.

ساخت دیوار ساحلی معمولان بر عهده آب منطقه ای لرستان است

فرماندار پلدختر نیز به ایرنا گفت: دیواره ساحلی شهر معمولان با متولی گری آب منطقه ای استان لرستان از چند ماه پیش تاکنون به دلیل نبود اعتبار متوقف مانده است.

حسن رضاییان بر تامین اعتبار ادامه فعالیت اجرایی دیواره ساحلی شهر معمولان تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار می رود آب منطقه ای لرستان هرچه سریعتر با توجه به نگرانی های مردم و نزدیک شدن به فصل بارندگی جهت تکمیل این پروژه در راستای تامین اعتبار پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی افزود: سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان لرستان در رابطه با تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه قول مساعد داده است.

سیل بی سابقه فرودرین ۹۸ ،حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها و منازل مسکونی لرستان وارد کرد.

گزارش از فاطمه مهرابی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر